תוכן עניינים

ביטול אישום לנהג שהואשם בנהיגה תחת השפעת מריחואנה

בוטל כתב אישום על נהיגה בהשפעת מריחואנה

נכתב על ידי אמיר זוהר ב 01 מרס 2015 09:21

נהג שנעצר במחסום משטרתי בכביש 5 והוגש נגדו כתב אישום בגין שרידי סם שנמצאו בגופו, יכול לנשום לרווחה: כשלים ראייתיים וסתירות בעדות השוטר הובילו לביטול כתב האישום וסגירת התיק

ב-22 בינואר 2014 נהג ב"כ בכביש 5, ממערב למזרח, כשיחד איתו ברכב חבר. סמוך למחסום משטרתי הוא נעצר, ופקח של עיריית רמת השרון תחקר אותו. כמה דקות אחר כך הצטרף לפקח מפקד המחסום, שוטר ממשטרת גלילות. התחקור שערכו השניים לנהג, כמו גם חיפוש על גופו ובדיקת שתן שנערכה לו, הביאו לכתב אישום, בו נטען כי הוא נהג בשכרות.

לפי כתב האישום נגד ב"כ, בבדיקת שתן שנערכה לו נמצאו בגופו תוצרי חילוף חומרים של סם מסוג קנאביס, ולכן הוא הואשם בנהיגה בשכרות. אלא שבעקבות כשלים ראייתיים, באופן נדיר משהו – בדיון שנערך בשבוע שעבר (24.2) הציגו הצדדים לבית המשפט לתעבורה בתל אביב הסכמה לפיה כתב האישום יבוטל ותיק החקירה נגד ב"כ ייסגר.

עוד לפני כן, ב-18 בדצמבר 2014, התקיים דיון הוכחות בתיק. סנגורו של ב"כ, עו"ד אברהם ג'אן, חקר את השוטר שפיקד על המחסום בו נעצר ב"כ, וגילה סתירות מהותיות בעדותו, שהצטרפו לכשלים ראייתיים שנמצאו בתיק. כך למשל, בעדותו של השוטר בבית המשפט הוא אמר, כי רק הוא ופקח העירייה היו מעורבים בעיכובו של הנהג, אולם לפי מסמכים בתיק התברר, כי היו גורמי משטרה נוספים. כמו כן, חלק מהטפסים והדוחות לא מולאו כפי שהיה צריך.

בעקבות עדותו של השוטר, הצדדים הסכימו כאמור כי התיק ייסגר וכתב האישום יבוטל.השופטת דורית בונדה נענתה לבקשת הצדדים ואישרה את פרטי ההסכמה.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם