תוכן עניינים

הואשם בנהיגה בשכרות ובית המשפט דחה את בקשת המדינה לפסילה עד לתום ההליכים המשפטיים

הואשם בנהיגה בשכרות ובית המשפט דחה את בקשת המדינה לפסילה עד לתום ההליכים המשפטיים
20/7/2015

תעבורה – "הליך זה אינו מהווה "מקדמה על חשבון העונש" – בית המשפט דחה בקשת המדינה להארכת פסילתו של נאשם עד תום ההליכים בעבירת נהיגה בשכרות

השופט: ד' סעדון
למדינה: עו"ד א' חן
למשיב: עו"ד אברהם ג'אן

נגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של נהיגה בשכרות מכוח סירוב להיבדק. על פי עובדות כתב האישום, נעצר המשיב במחסום משטרתי ולאחר שהתבקש לנשוף למכשיר "נשיפון" פתח בנסיעה מן המקום. לאחר ניהול מרדף אחריו, נעצר המשיב בחניון שם נדרש למסור דגימת נשיפה, נטען כי הכשיל את הבדיקה. המדינה הגישה בקשה להארכת פסילתו של המשיב לנהיגה עד תום ההליכים לאור חומרת העבירה ועברו התעבורתי.

ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה, עם זאת טען, כי בנסיבות המקרה ניתן להסתפק בפסילה מנהלית אותה ריצה המשיב. נטען כי מבחני הביצוע שנערכו למשיב נמצאו תקינים וכי עברו התעבורתי איננו מכביד ואינו מצביע על מסוכנות המשיב בנהיגה.

בית המשפט קבע כי במקרה דנן המסוכנות העולה לכאורה מנסיבות המקרה גבוהה יותר שכן, מחומר הראיות בתיק עולה לכאורה כי המשיב ניסה להימלט. מנגד, קבע בית המשפט כי אין לכחד כי עברו התעבורתי של המשיב איננו מכביד. בית המשפט קבע כי מתיעוד הווידאו בתיק ומנסיבות המקרה, עולה כי המשיב אומנם היה שיכור לכאורה מתוקף סירובו להיבדק, אולם המסוכנות שנשקפה מנהיגתו במועד האירוע, נמוכה יותר מן המסוכנות של מי שכשל במבחני המאפיינים שלו.

בית המשפט קבע כי העבירות אותן עבר המשיב חמורות וניתן להניח כי אם יורשע, ייענש באופן הולם, אולם הליך זה אינו מהווה "מקדמה על חשבון העונש. בית המשפט קבע כי לא נמצא בסיס לקביעה כי המשך נהיגתו של המשיב מסוכן לציבור, ודחה את הבקשה.

בפ"ת (השלום לתעבורה-ת"א) 3672-07/15 מ"י נ' בשני, ניתן ביום 20.7.15

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם