תוכן עניינים

המשטרה ביקשה לפסול נהג שיכור – בית המשפט דחה את הבקשה

המשטרה ביקשה לפסול נהג שיכור – בית המשפט דחה את הבקשה

אולי נהג שיכור, אך לא מסוכן
נכתב על ידי ג'קי כהן ב 04 אוגוסט 2015 09:46.

נהג מתל אביב שנעצר לבדיקת שכרות סירב לנשוף ל"נשיפון" ונמלט מהשוטרים. התביעה ביקשה לפסול את רישיונו עד תום ההליכים אבל השופט קבע כי ההליך "אינו מהווה מקדמה על חשבון העונש" ודחה את הבקשה

yanshuf_mishteret_tnuaa

בדיקת נשיפון (תמונה ארכיון להמחשה – למצולמים אין קשר לכתבה)

שופט בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, דן סעדון, דחה את בקשת המשטרה לעצור עד תום ההליכים נהג שיכור שנמלט מהשוטרים לאחר שהתבקש לעבור בדיקת נשיפון.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של נהיגה בשכרות. ב-3 ביולי הוא נעצר במחסום משטרתי ברחוב הירקון בתל אביב, והתבקש לנשוף למכשיר "נשיפון". הוא סירב ופתח בנסיעה מהמקום, ונעצר לאחר מרדף בתוך חניון בעיר. גם הפעם הוא נדרש למסור דגימת נשיפה, אולם לפי התביעה – הנאשם "הכשיל את הבדיקה".

עו"ד אסנת חן שייצגה את התביעה ביקשה לפסול את רישיונו של הנאשם עד תום ההליכים, בין היתר בטענה למסוכנות. מנגד, סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, התנגד וטען, בין היתר, כי מבחני הביצוע שנערכו לנאשם ותועדו בווידיאו היו תקינים. הוא הוסיף כי עברו של הנאשם אינו מכביד כלל וכלל והציג בפני השופט סדרת החלטות מבתי משפט שונים, שהמשותף לכולן הוא המסקנה כי אין בסיס לקבוע את מסוכנותו של הנהג כפועל יוצא מהעבירה המיוחסת לו.

השופט סעדון ציין אמנם כי עבירת הנהיגה בשכרות היא אחת החמורות ביותר בפקודת התעבורה, והוסיף כי במקרה זה המסוכנות גבוהה עוד יותר מאחר שהנאשם ניסה להימלט. ואולם, הוא קבע גם כי "בעברו של הנאשם אין כל אינדיקציה לכך שקיימת מסוכנות טבועה באופן נהיגתו באופן ההופך אותו לנהג מסוכן". לבסוף החליט השופט כי ההליך הנוכחי אינו "מהווה מקדמה על חשבון העונש" ודחה את בקשת התביעה.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם