תוכן עניינים

תאונות אופנוע – כמה דברים שכדאי לדעת

משנה לשנה ניכרת עלייה במספר תאונות האופנוע המתרחשות בכבישי ישראל.
בדרך כלל, קשה לצאת מתאונת אופנוע ללא פגע ופעמים רבות מדובר בפציעות קשות שגם מובילות למוות.
מאמר זה מיועד עבור אלו המתניידים בדרכים על גבי אופנוע והוא יציג בפני הקוראים כמה נתונים חיוניים שחשוב שכל אופנוען יכיר, גם כדי שיהיה מודע לסיכונים שנהיגה על אופנוע טומנת בחובה וגם כדי שיוכל לנקוט מקסימום אמצעי זהירות במטרה לשמור על עצמו.

חמש עובדות שכדאי לדעת על נהיגת אופנועים

  1. הסיכוי שרוכב אופנוע המעורב בתאונת דרכים ייהרג גדול כמעט פי עשרים מהסיכוי של נוסע ברכב להיהרג בתאונת דרכים.
  2. הגורם האנושי, היינו תרבות הנהיגה הלא בטוחה של נהג האופנוע או לחילופין של הרכבים המעורבים בתאונה, הוא שיכול להוות רקע להתרחשותן של מרבית תאונות האופנוע.
  3. אחת מהדרכים היעילות ביותר להפחית את פוטנציאל ההיפגעות הטמון בנסיעה באופנוע היא חבישת קסדה. הקסדה בנויה כך שהיא יכולה להגן על הראש מפני חבלות ופציעות וחבישתה מפחיתה כמעט ב-50 אחוז את הסיכוי להיהרג בתאונת אופנוע.
  4. אחת מהסיבות המרכזיות להתרחשותן של תאונות אופנוע נובעות מחוסר הנראות של האופנוע, שמביאה לכך שלנהג הרכב לוקח זמן רב מידי לזהותו. היותו של האפנוע לא חשוף ונגלה מספיק יכול להיות פועל יוצא של היותו כלי רכב קטן משמעותית מיתר כלי הרכב בכביש או של "התחבאות" האופנוע בשטח מת, שאינו נגלה במראות של הנהג. לכן, רצוי שכל רוכב אופנוע ינקוט במירב האמצעים שיגדילו את הנראות שלו. הדלקת אורות במהלך הנסיעה היא רק אחת מהדוגמאות לדרך אפקטיבית שבה ניתן לעשות זאת.
  5. נהג אופנוע שהיה מעורב בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצויים במידה ונגרמו לו נזקי גוף בעקבות התאונה (בדקו אתמול משרד עו"ד תעבורה). מבלי להתעסק בשאלה מי אשם בתאונה (נהג האופנוע או הרכב המעורב), החברה המבטחת של האופנוע מחוייבת לפצותו על סמך פוליסת ביטוח החובה שרכש הנהג.
    רצוי כי מיד לאחר התרחשות התאונה, יאסוף נהג האופנוע את כל נתוני הנהגים שהיו מעורבים בתאונה, כגון: מספרי הרכב שלהם, שמם המלא, פרטי הביטוח שלהם, דיווח למשטרה וכו'.

לנקוט באמצעי זהירות

אופנוע נחשב ללא ספק לכלי רכב מסוכן יותר ממכונית. ראייה לכך היא סירובן של חברות ביטוח רבות לבטח אופנועים, בשל פוטנציאל הפגיעה הרב שקיים בכלי רכב זה. למרות זאת, ישנן דרכים בהן יכולים נהגי אופנוע להישמר וישנם אמצעי זהירות בהם הם יכולים לנקוט על מנת להפחית את הסיכויים שייפגעו וראוי כי ינקטו בצעדים הדרושים כדי לשמור על חייהם.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם