תוכן עניינים

ביטול דוחות תנועה – ביטול קנסות

עבירות תעבורה ("דוחות משטרה" / "דוחות תנועה") מתחלקות לשני סוגים:

עבירות תעבורה מסוג ברירת משפט:

עבירות "קלות" יחסית, שבגינן יקבל הנהג דו"ח תנועה וידרש לשלם את הקנס הנקוב בדו"ח תוך 90 ימים.
הנהג לא יוזמן למשפט – אלא אם יגיש מיוזמתו בקשה להישפט תוך 90 יום מהיום בו קיבל את הדוח. בנסיבות מיוחדות, ניתן לפנות תוך 30 יום ליחידת התנועה בבקשה לביטול הקנס או המרתו באזהרה.

  • לדוגמא: שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, עבירות מהירות קלות, אי חגורת בטיחות ועוד…

עבירות תעבורה מסוג הזמנה לדין:

עבירות יותר חמורות בגינן אין אפשרות לשלם קנס בלבד, והנהג יוזמן לדיון בבית משפט לתעבורה:

  • לדוגמא: נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בשכרות, "אי ציות להוראות שוטר",תאונות דרכים, נהיגה בחוסר זהירות ועוד…

קבלת דו"ח תנועה – מהן האפשרויות העומדות בפניי?

לקבל דוח תנועה זהו אחד מהסיוטים של כל נהג בכביש, גם אם הוא יודע שהוא קיבל אותו בצדק, הוא תמיד מנסה לדחות את הקץ ולהימנע מהתשלום שלו והוא בדרך כלל "נוחת" על כל נהג ברגע ממש לא צפוי. אלו אופציות עומדות בפניך במידה שקיבלת דו"ח תנועה ומה יהיו ההשלכות של אי תשלומו? על כך במאמר זה.

קיבלתי דו"ח – מה עליי לעשות ומה יקרה אם לא אשלם אותו?

דו"ח תנועה הוא סנקציה המוטלת על נהג שעבר עבירת תעבורה וגובה התשלום שלו תלוי במידת חומרתה של העבירה, כפי שמתייחסת אליה פקודת התעבורה. בפני מקבל הדו"ח עומדות כמה אופציות: הראשונה היא לשלם (ובכך להודות בדבר ביצוע העבירה), השנייה היא לבקש לבטל את הדו"ח – אפשרות הקיימת במקרים בהם אחת מהעובדות המצויינת על גבי הדו"ח איננה נכונה והיא חייבת להתבצע עד 30 יום ממועד קבלת הדו"ח, והשלישית היא לערער על עצם קבלת הדו"ח במידה והוא ניתן לטענת מקבלו שלא בצדק (אפשרות זו ניתנת ליישום באמצעות בקשה להישפט).

אפשרות התשלום העומדת בפני מקבל הדו"ח מחייבת את האחרון לשלם את הקנס לא יאוחר מ-90 יום ממועד קבלת הקנס, אחרת ייאלץ מקבל הדו"ח לשלם 50% ריבית בשל האיחור בתשלום הקנס. כך למשל, במידה ונהג עבר עבירת תעבורה של נהיגה במהירות מופרזת בדרך עירונית וחרג מהמהירות המותרת בעשרה קמ"ש, הוא יקבל דוח תנועה על סך 250 שקלים.
אם לא ישלמו בחלוף 90 יום מהמועד בו קיבל את הדו"ח, יהיה עליו לשלם 375 שקלים.

מקבל הדו"ח שלא שילם את הקנס במשך 180 ימים יצטרך לשאת בתשלום של ריבית פיגורים בגובה 5% מהסכום המקורי, ריבית שתתווסף אחת לשישה חודשים, עד שישולם הקנס.

בתי המשפט, אגרות והוצאות והמרכז לגביית קנסות הם הגורמים שלידיהם יועבר הטיפול בקנס שטרם שולם והנהלת בתי המשפט רשאית להורות על אי חידוש רישיון הנהיגה של מקבל הקנס שלא שילמו בזמן.

לאור האמור, הרי שעל אף דחיית תשלום הקנס למועד מאוחר או לא ידוע, לא ניתן להתחמק מלשלמו, אלא אם כן כאמור מגיש מקבל הדו"ח בקשה לביטול דו"ח התנועה או במידה והוא מערער עליו.

לשלם את הקנס בזמן

במרבית המקרים דחיית התשלום של הקנס נובעת מעצלות, מחוסר זמן, מהקושי להיפטר בקלות כזו מסכום לא מבוטל של כסף וכו'. כל אלו אינן סיבות המצדיקות תשלום מאוחר של הקנס, ועל כן מומלץ כי העצלנים, הפזרנים והשכחניים לא ידחו את התלשום "למחר", אלא ישלמו אותו בהקדם ובכך יימנעו מתשלום ריביות נוספות.

איך מערערים על דו"ח תנועה? דוח משטרה? איך ביטול דוחות תנועה אפשרי? סבורים שכתב האישום או דו"ח התעבורה הוגש שלא בצדק? או שישנם נסיבות מיוחדות המצדיקות את ביטול הדו"ח או המרתו באזהרה? מחפשים מידע מהימן על ביטול דוחות תנועה? – פנו למשרד עורך דין תעבורה אברהם ג'אן בהקדם ונשמח לסייע!

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם