תוכן עניינים

נהיגה בשכרות פעם שלישית – פסילת מינימום ומאסר על תנאי בלבד!

עונש נהיגה בשכרות

נהיגה בשיכרות פעם שלישית – פסילת מינימום ומאסר על תנאי בלבד!

תעבורה – פסילה ומאסר על תנאי למורשע בפעם השלישית בנהיגה בשכרות

השופטת: נ' פראג-לביא
למדינה: עו"ד ש' דותן
לנאשם: עוה"ד א' ג'אן

הנאשם הורשע לאחר שהודה בביצוע עבירות של נהיגה בקלות ראש ובשכרות. השכרות מכוח סירובו של הנאשם לתת דגימות נשיפה או דגימת דם על אף שסימני השכרות ניכרו בו היטב והם היו אלה שגרמו לו לתאונה עצמית בה נפל מקטנועו אשר המשיך לנסוע עד שהתנגש בגדר בטיחות. הנאשם הינו בעל 33 הרשעות קודמות ובהן שתי הרשעות בנהיגה בשיכרות.

ב"כ המדינה עתרה לעונש של מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה בפועל שלא תפחת מחמש שנים, פסילה על תנאי וקנס לאור חומרת העבירות ועברו של הנאשם. ב"כ הנאשם מנגד, ביקש את התחשבות בית המשפט בכך שהוא הודה בהזדמנות הראשונה, בחרטתו, בנסיבותיו האישיות, בהיותו אב לילדה קטנה ובכך שהוא נשוי לאישה שהינה חולת סרטן.

בית המשפט סבר כי מתחם הענישה ההולם במקרה של נאשם שהורשע בפעם השלישית בעבירות של נהיגה בשכרות ופעם שנייה בנהיגה בשכרות מכוח סירוב, כאשר לכך מצטרפת תאונת דרכים עצמית הכוללת חבלות של הנאשם עצמו, הינו מאסר בפועל ופסילה מממושכת, אלא שבמקרה דנן נמצא כי מדובר בנאשם בן 34 שמעולם לא ריצה עונש של מאסר בפועל, שאשתו חולה והינו אב לתינוקות ועל כן הוחלט שלא למצות עמו את הדין ולתת לו הזדמנות אחרונה להיטיב את דרכיו.

בית המשפט גזר על הנאשם קנס בסך 3,000 ₪, פסילה למשך שנתיים, פסילה על תנאי למשך 6 חודשים לתקופה של 3 שנים, מאסר על תנאי למשך שנה לתקופה של 3 שנים והורה לו לחתום על התחייבות בסך 10,000 ₪.

נ"ב (שלום לתעבורה – ת"א) 6116-03/13 מ"י נ' כהן; ניתן ביום 08.04.13.

הנאשם יוצג ע"י עורך דין לתעבורה אברהם ג'אן

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם