תוכן עניינים

אין חכם כבעל רישיון

צעיר שלא הוציא מעולם רישיון נהיגה, נסע ברכב של אשתו לבית החולים כדי לבקר את אשתו, שהיתה בהריון ועמדה לאבד את עוברה. בדרך הוא נעצר על ידי שוטרים והוגש נגדו כתב אישום. השופט קבע שמדובר בעבירה חמורה, אבל התחשב בכך שמאז המקרה הנאשם הוציא רישיון נהיגה.

נ"ס, נכה צה"ל בן 30 שהשתתף במלחמת לבנון השנייה, מעולם לא הוציא רישיון נהיגה, ולכן לטענתו גם לא נהג ברכב אף פעם, מלבד פעם אחת. ערב אחד לפני מספר חודשים, הוא קיבל טלפון מלחיץ במיוחד: אשתו, שאושפזה בבית החולים בעת שהיתה בחודש השביעי להריונה, עמדה לאבד את עוברה בשל נסיבות רפואיות שהסתבכו.

בלי לחשוב פעמיים, נ"ס לקח את מפתחות הרכב של אשתו ונסע לבית החולים. באמצע הדרך, הוא נעצר על ידי שוטרים שהיו בפעילות שגרתית, והודה מיד כי הוא נוהג ללא רישיון. לאחר שהגיע לבית החולים, התברר לו כי אשתו אכן הפילה את העובר.

טרגדיה או לא, במשטרה עובדים כרגיל. לבית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה הוגש כתב אישם נגד נ"ס, בו נטען כי לא רק שנהג למרות שמעולם לא הוציא רישיון, אלא שהוא גם נהג ללא ביטוח חובה בתוקף.

גם בבית המשפט, הנאשם הודה במיוחס לו. סנגורו, עו"ד אברהם ג'אן, ציין בדיון כי בינתיים נ"ס הוציא רישיון נהיגה וכעת הוא נהג חדש. מנגד, התביעה דרשה לפסול את רישיונו של הנאשם, לצד עונשים נלווים. "מדובר בתופעה נפוצה בקרב אנשים צעירים וההרתעה היא לא רק כלפי הנאשם אלא גם הרתעת הרבים". טענה התביעה בבית המשפט.

עו"ד ג'אן אמר עוד, כי אין סכנה שהנאשם יחזור על העבירה. הוא הזכיר, כי אם בית המשפט ייענה לדרישת התביעה, הרי שנ"ס – שעובד כעוזר נהג בחברת משקאות מוכרת – יצטרך להוציא רישיון מחדש. לדברי הסנגור, הנסיבות המיוחדות בעטיין הנאשם נהג, מחייבות התחשבות מיוחדת.

השופט עמית יוסף ריבלין ציין בהחלטתו, כי האינטרס הציבורי הוא שנהגים ינהגו עם רישיון, ולכן פסילת רישיונו של נ"ס תחייב אותו להוציא רישיון מחדש. הוא ציין כי אילו התביעה היתה דורשת מאסר שירוצה בעבודות שירות – כך הוא היה גוזר על הנאשם, אבל מאחר שלא ביקשה עונש כזה, הוא גזר על נ"ס קנס של 5,000 שקל, וחודשיים פסילה על תנאי למשך שלוש שנים.

נכתב על ידי ג'קי כהן ב 28 ספטמבר 2016 12:43.

מקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם