עורך דין תעבורה אברהם ג'אן
עורך דין תעבורה אברהם ג'אן
תוכן עניינים

עבר נקי – סגולה לקיצור פסילה מנהלית

נכתב על ידי ג'קי כהן ב 25 אוגוסט 2016 12:37.

נהג בן 50 עם עבר תעבורתי נקי נתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול. השופט נענה לבקשה לקצר את הפסילה המנהלית: "נראה כי המדובר באירוע חד פעמי שאינו מאפיין את התנהגותו"

שופט בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, אריה זרזבסקי, הורה לקצר את תקופת הפסילה המנהלית של נהג בן 50, בשל עברו התעבורתי הנקי.

הנהג, נשוי ואב לשניים העובד בחברת תרופות, עוכב ב-12 באוגוסט בבת ים על ידי שוטר, שערך לו בדיקת מאפיינים כדי לבדוק האם הוא נוהג בשכרות. הנהג עבר את בדיקת המאפיינים בהצלחה, מה שלא מנע מהשוטר לערוך לו גם בדיקת נשיפה, בה התברר כי כמות האלכוהול שנמדדה בגופו גבוהה במעט מהרמה המותרת על פי חוק.

הנהג, שהיה ברכב עם אשתו ובנו, נלקח לתחנת ראשון לציון, שם נערך לו שימוע על ידי קצין, שפסל את רשיונו מנהלית ל-30 יום, והגיש לו זימון לדין.

סנגורו של הנהג, עו"ד אברהם ג'אן, הגיש לבית המשפט בקשה לקיצור הפסילה המנהלית. בין היתר הוא טען, בבקשה ובבית המשפט, לכשלים ולמחדלים בעריכת מסמכי המשטרה המתייחסים לערב המדובר. כמו כן טען הסנגור כי מדובר בנהג בעל עבר נקי, הזקוק לרישיונו לצורך עבודתו. זאת ועוד, עו"ד ג'אן אף הציג תקדימים לפיהם עבר תעבורתי נקי של נהג – יש בו כדי לקצר את תקופה הפסילה המנהלית.

התביעה, באמצעות עו"ד זרה ממויה, התנגדה לבקשה וטענה כי הנהג עצמו הודה כי שתה חצי ליטר בירה יחד עם חברים לפני שעלה לרכבו ונהג בו.

השופט זרזבסקי החליט כאמור להיענות לבקשה. "מדובר בכמות גבולית", ציין השופט בהחלטתו, "נראה כי לאור ותק הנהיגה הרב ועברו שהינו ללא דופי, ניתן להתחשב בו ונראה כי המדובר באירוע חד פעמי שאינו מאפיין את התנהגותו של המבקש".

צרו איתי קשר
יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם