עורך דין תעבורה אברהם ג'אן
עורך דין תעבורה אברהם ג'אן
תוכן עניינים

פסילה קצרה לנהג תחת השפעת אלכוהול – 4 חודשים בלבד!!!

פסילה קצרה לנהג תחת השפעת אלכוהול – 4 חודשים בלבד!!!

נהיגה תחת השפעת אלכוהול – פסילת רישיון לתקופה של 3 חודשים בלבד!!!

תיק תעבורה 2924-04-13 (תעבורה תל-אביב) מדינת ישראל נ' חנוך, פסק-דין מיום 03/10/2013

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, זאת מאחר ובבדיקת הינשוף נמדדה רמת אלכוהול העולה על המותר – 335 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף.

בהסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, עתרה התביעה לעונש של 6 חודשי פסילה בניכוי 30 ימי הפסילה המנהלית, פסילה על תנאי, קנס והתחייבות. בנוסף, שינוי סעיף האישום מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים [תקנה 26(2) לתקנות התעבורה]. הסדר הטיעון המקל הושג לאור כשלים ראייתיים שעלו מחומר החקירה, ועל-אף בדיקת המאפיינים שממנה התרשמו השוטרים כי הנהג אכן שיכור.

הסניגור, עו"ד אברהם ג'אן, טען כי יש להתחשב בנסיבותיו האישיות של הנאשם, וכי יש להתחשב בכשלים הראייתיים שעלו מחומר החקירה, שהם כשלים של ממש, ולפיכך יש לכבד את הסדר הטיעון ברף התחתון של תקופת הפסילה.

כבוד השופט דן סעדון, בשבתו כשופט תעבורה בבית-המשפט לתעבורה בתל-אביב, התרשם מחד גיסא כי לנאשם עבר תעבורתי מכביד, מבדיקת המאפיינים שיצאה כ-"לא תקינה", וכן מהודאתו של הנהג כי אכן שתה כוס עם וודקה רד-בול. מאידך גיסא, התרשם בית-המשפט מנסיבותיו האישיות הלא פשוטות של הנאשם:

 

"…התרשמתי מחד גיסא מנסיבות אישיות לא פשוטות שפקדו את הנאשם והצורך שלו לפרנס לבדו את משפחתו, בשים לב למצבה הרפואי של אשתו. מאידך לא ניתן להתעלם מעברו של הנאשם הכולל עבירות בטיחות לא מעטות ובהן עבירה של נהיגה בלא זהירות, התנהגות הגורמת נזק לאדם ורכוש, אי ציות לתמרור עצור, נהיגה באור אדום ועוד ועוד… יש להוסיף כי מבחני הביצוע לא היו תקינים…".

 

בהתאם להסדר הטיעון הורשע הנאשם בעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים בניגוד לתקנה 26(2) לתקנות התעבורה, וגזר על הנאשם את העונשים הבאים:

  • פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של 4 חודשים בניכוי 30 ימי הפסילה המנהלית.
  • פסילה על תנאי לתקופה של 6 חודשים למשך שלוש שנים.
  • התחייבות להימנע מביצוע עבירה דומה.
צרו איתי קשר
יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם