עורך דין תעבורה מומלץ בתל אביב
דף הבית > תחומי התמחות > עו˝ד דיני תעבורה – משפט תעבורה

עו˝ד דיני תעבורה – משפט תעבורה

נתפסתם נוהגים בשכרות? תחת השפעת סם? נהגתם במהירות מופרזת? עם רישיון בפסילה? מעורבים בגרימת מוות ברשלנות? עו"ד תעבורה אברהם ג'אן מייצג כל שנה במאות תיקי תעבורה והתוצאות מדברות בעד עצמן!

למשרד עו"ד דיני תעבורה אברהם ג'אן שורה של הישגים משפטיים והצלחות מוכחות. רוצים להצטרף אליהם? חייגו למשרד לתיאום פגישה או מלאו טופס ליצירת קשר. 

דיני תעבורה חוסים תחת ההליך והפרוצדורה של המשפט הפלילי, אך להבדיל מעבירות פליליות בהן נדרשת מחשבה פלילית לביצוע העבירה, בדיני התעבורה רוב עבירות התעבורה מסווגות כעבירות "אחריות קפידה" ובעבירות מסוג זה הנטל על התביעה להוכיח רק את היסוד העובדתי של העבירה, ללא כל צורך בהוכחת "היסוד הנפשי" של הנהג – האם התכוון לבצע את העבירה ואם לאו – כגון נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, עקיפת פס לבן, חציית רמזור באור אדום וכו'.

מי שאינו בעל השכלה וניסיון משפטי, יתקשה להציג טיעונים מנומקים ומשכנעים בפני בית המשפט לתעבורה במהלך הדיון בנושא העבירות המיוחסות לו, ולכן חשוב להיוועץ עם עורך דין בעל ניסיון בתחום של דיני תעבורה.

עורך דין שעיקר עיסוקו בתחום דיני תעבורה – יוכל על פי רוב להיטיב לאין ערוך את מצבנו, בין אם באמצעות ביטול כתב האישום כליל, השגת זיכוי מאשמה במשפט, או לפחות הבאה להפחתה משמעותית בחומרת העונש הצפוי.

חשיבות הסיוע שניתן לקבל ממשרד עו"ד דיני תעבורה, נגזרת מחומרת הענישה המקובלת במשפט תעבורה.

בבתי המשפט לתעבורה נגזרים לעיתים עונשים קשים – כגון קנסות כבדים, פסילת רישיון נהיגה, עונשי מאסר על תנאי ובמקרים חריגים עונשי מאסר בפועל, כל אלה מחזקים את הצורך בייצוג והיוועצות מוקדמת על ידי עורך דין תעבורה.

מתי להיעזר בשירותיו של עורך דין דיני תעבורה?

בכל מקרה בו קיבלנו דו"ח תעבורה – כדאי לשקול פניה אל משרד עו"ד דיני תעבורה.

לא אחת עולים פגמים מהותיים בהתנהלות השוטר שרשם את הדו"ח, פגמים שיש ביכולתם להביא לכדי ביטול דו"ח התנועה/האישום לחלוטין או לחילופין להביא לעסקת טיעון מקלה – אם בעניין העונש ואם על דרך של תיקון סעיפי האישום.

הסיבה שרובינו איננו נעזרים בשירותיו של משרד עורך דין תעבורה עבור כל דו"ח תנועה – נובעת משיקולי עלות.

עבירות תנועה משמעותיות יותר הינן כאלה אשר בצידן חובת פסילה מינימלית. מדובר בעבירות תנועה חמורות הנחשבות כמסכנות חיים, כגון: עבירות נהיגה בשכרות, עקיפה תוך חציית פס לבן, תאונות דרכים וכו'.

פעמים רבות מגיע הנאשם לדיון המשפטי כאשר הוא אינו יודע שבגין העבירה בה הוא מואשם קיימת חובת פסילה מינימלית של רשיון הנהיגה שלו. בנוסף לא נלקחת בחשבון העובדה כי בתי המשפט נוטים להעניש נאשמים בעבירות תנועה חמורות באופן קשה כל זאת משיקולי הרתעת הפרט והכלל.

משרד עו"ד תעבורה עשוי לסייע רבות במקרים כאלה. למשל תיתכן פסילה חלקית בלבד של הרשיון בתנאים מסוימים (תוצאה העשויה לאפשר למשל לשליח להמשיך להחזיק ברישיון לאופנוע כך שלא תיפגע יכולתו להתפרנס), או שיתאפשר שינוי סעיף האישום לכזה שאין בצידו חובת פסילה מינימאלית או הפניית בית המשפט לנסיבות מיוחדות אם בעברו התעבורתי של הנהג ואם לנסיבותיו האישיות – נימוקים שיש בכוחם לאפשר לבית המשפט תעבורה לסטות מעונש המינימום הקבוע בחוק.

עלות כלכלית מול תועלת

חוק אצבע שכדאי להקפיד עליו הוא חוק הנזק המינימלי עבור הנאשם. מבלי להיכנס לשיקולים מוסריים (כגון – מי שעבר עבירה, מגיע לו שייענש), נאמר כי אם אדם שואף "לבזבז" את הכמות המינימלית של משאבים – מוטב שיפנה לעו"ד דיני תעבורה, רק כאשר הוא מואשם בעבירת תנועה שהקנס עליה או העונש שבצידה יקרים יותר עבורו – מאשר שכר הטרחה שעליו לשלם עבור הייצוג משפטי.

בבואנו ליישם את כלל האצבע הנ"ל, חשוב שניקח בחשבון את כל מרכיבי עלות הנזק שעשוי להיגרם לנו (עלות תחבורה ציבורית, הפסד שעות עבודה, הנזק הכלכלי בפסילת רישיון הנהיגה וכד'..)

כאשר מדובר בעבירת תנועה אשר בצידה קנס או עונש חמור, מומלץ לפנות לעורך דין לתעבורה בהקדם האפשרי, מפני שפעמים רבות יש מה לעשות עוד בטרם מועד הדיון הקבוע בבית המשפט ולעיתים ניתן יהיה אף להביא לביטולם של האישומים.

תחומי התמחות