תוכן עניינים

אופק שיקומי ועבודות של"צ לנאשם שנהג בשכרות בפעם הרביעית

אופק שיקומי ועבודות של"צ לנאשם שנהג בשכרות בפעם הרביעית

התביעה דרשה מאסר ממושך לתושב יהוד שנהג תחת השפעת קוקאין ותרופת הרגעה, בנימוק שבעברו כבר שלוש הרשעות בעבירות זהות, אבל השופט התחשב בתהליך הטיפולי בו הנאשם החל

שוטרים שקיבלו מידע מודיעיני "חם" בבוקר ה-5 בספטמבר 2017 עצרו בשעה 9:20 את נהג תושב יהוד (35) בחשד לנהיגה בשכרות (בהשפעת סמים). בדיקת שתן שנערכה לנהג גילתה כי הוא נהג תחת השפעת קוקאין ותרופות הרגעה. בעקבות תוצאות הבדיקה הוא נעצר, הוגש נגדו כתב אישום והוא נשלח למעצר בית עד תום ההליכים.

לאורך המשפט, התביעה התעקשה לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל, מאחר שזו לא היתה הפעם היחידה בה הוא נתפס נוהג תחת השפעת סמים. למעשה, בעברו כבר היו שלוש הרשעות באותה עבירה בדיוק (נהיגה בשכרות).

הנאשם שהודה במיוחס לו ומאז מעצרו שהה במעצר בית בדרגות שונות, נשלח לשירות המבחן, שהמליץ על "אופק שיקומי". בין היתר ציינה קצינת המבחן, כי הנאשם הפסיק בעצמו להשתמש בסמים מזה מספר חודשים, לאחרונה השתלב בטיפול, מאז הוא משקיע מאמצים בשיקום ומשתף פעולה באופן מלא בניסיון לעשות שינוי אמיתי בחייו.

למרות תסקיר המבחן החיובי, התביעה טענה בבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, כי יש לגזור על הנאשם למעלה משנתיים מאסר לנוכח עברו. לעומת זאת, סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, עתר שלא להטיל עליו מאסר, בנימוק שהוא למד את הלקח וניתן להעמידו בפיקוח שירות המבחן למשך שנה, כפי שהומלץ.

השופט אריה זרזבסקי ציין בגזר הדין כי מדובר בעבירות "חמורות המשקפות זלזול בחוק", אולם הוסיף כי לא ניתן להתעלם מהתהליך השיקומי בו הנאשם כבר החל. לדבריו, נראה כי אם הנאשם יקבל הזדמנות – תהיה בכך תועלת רבה יותר לציבור מאשר אם ייכנס לכלא.

לבסוף, השופט אימץ את המלצת שירות המבחן וגזר על הנאשם שישה חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון לשנתיים וחצי (בניכוי התקופה מאז נעצר), קנס של 1,500 שקל ועבודות של"צ בהיקף של 80 שעות.

נכתב על ידי כתב פוסטה ב 28/11/2018 13:17:12.

למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם