תוכן עניינים

אם לנהוג בזמן פסילה, לפחות שזה יהיה בתום לב

אם לנהוג בזמן פסילה, לפחות שזה יהיה בתום לב

תושב תל אביב שנידון ל-18 חודשי פסילה לא ידע שעליו להפקיד את הרישיון בבית המשפט כדי לרצות את העונש, ונתפס שוב נוהג בפסילה. התביעה דרשה מאסר בפועל, השופטת התחשבה

שופטת בית המשפט לתעבורה בתל אביב, צפורה משה, הטילה עבודות של"צ בהיקף של 180 שעות על תושב העיר (36) אשר הודה והורשע בסדרת עבירות תעבורה, בראשן נהיגה בזמן פסילה.

הנאשם נשפט ב-24 בינואר ל-18 חודשי פסילת רישיון, אולם הוא לא הפקיד את רישיונו בבית המשפט כפי שמחייב החוק. ב-1 בדצמבר 2017, בעת שנהג ברחוב הר ציון בתל אביב, הוא נעצר לביקורת על ידי שוטרים. בדיקה במסוף העלתה כי הוא נוהג ברכב למרות שנפסל לנהיגה, כשאין ברשותו ביטוח לרכב וגם לא רישיון רכב תקף.

הנאשם טען להגנתו בחקירה, כי לא ידע שהיה עליו להפקיד את רישיונו בבית המשפט. לטענתו, הוא לא נהג במשך 18 חודשים והיה בטוח שבכך למעשה ריצה את העונש שנגזר עליו בתיק קודם. טענות אלו, כמובן, לא סייעו לו, ושלוחת התביעות של אגף התנועה בתל אביב הגישה נגדו כתב אישום.

בבית המשפט, נציגי התביעה הזכירו כי בתיק הקודם נגד הנאשם הוטל עליו מאסר על תנאי שכת הוא בר הפעלה. "ככל הנראה לא היה די באותו מאסר מותנה הרובץ כחרב על צווארו כדי להרתיעו מלשוב ולנהוג בזמן פסילה וכין כאשר רישיונות הרכב והנהיגה אינם תקפים", טענה התביעה ונציגיה דרשו עונש של שבעה חודשי מאסר, כמו גם הפעלת המאסר המותנה כך שירצה אותו בחופף.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, הזכיר כי מרשו הודה בהזדמנות הראשונה במיוחס לו. הוא הוסיף ותיאר שלא לפרוטוקול (בשל צנעת הפרט) נסיבות חיים קשות של הנאשם, והדגיש כי מדובר בעבירה אשר נגרמה בתום לב, מאחר וסנגורו הקודם של הנאשם לא הסביר לו כי עליו להפקיד את הרישיון על מנת להתחיל ולרצות את הפסילה. עו"ד ג'אן ביקש מהשופטת משה לאמץ את המלצת שירות המבחן, להאריך את תקופת המאסר על תנאי ולהטיל על הנאשם עבודות של"צ.

גם הנאשם עצמו התנצל על העבירה וביקש התחשבות.

השופטת משה ציינה כי היא מבינה את עמדת התביעה בשל חומרת העבירות, אולם הוסיפה כי בשל הנסיבות כפי שצוינו על ידי ההגנה, יש להקל עם הנאשם. היא החליטה להטיל עליו עבודות של"צ בהיקף של 180 שעות, והוסיפה כי יהיה נתון לפיקוח שירות המבחן במשך שנה. לכך הוסיפה השופטת קנס כספי של 2,000 שקל.

נכתב במקור על ידי אמיר זוהר ב 02/07/2018 16:40:37.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם