תוכן עניינים

אפקט הקורונה: שופט תעבורה אימץ מדיניות "אזרחית" ואישר הארכת מועד להישפט

נהג שהואשם בעבירת תעבורה פספס את המועד האחרון להישפט. השופט הסכים לבקשת הסנגור לאשר ארכה עקב הקורונה, כפי שנעשה בבתי המשפט בתחום האזרחי

שוטרים שהיו בפעילות שגרתית בראשון לציון ב-2 במרס הבחינו ברוכב קטנוע שיוצא מצומת אך לא נוסע בכיוון החץ. השוטרים רשמו לרוכב דוח הקונס אותו, לפיו הוא יכול להגיש בקשה להישפט עד ה-31 במאי 2020.
הרוכב לא הגיש את הבקשה להישפט עד המועד שנקבע, אולם בשל רצונו להישפט פנה לעו"ד אברהם ג'אן, שהגיש בשמו בקשה להארכת המועד.

עו"ד ג'אן ביקש מבית המשפט לאמץ את מדיניות בתי המשפט בתחום האזרחי, שם שופטים מאפשרים הארכות עקב משבר הקורונה. לטענת הסנגור, גם במקרה של הנהג, עקב מגבלות הקורונה והמצב המיוחד שנוצר בארץ, יש לאפשר לנאשם ארכה.

בהמשך לכך טען עו"ד ג'אן, כי בתיק יש לא מעט קשיים ראייתיים. כך למשל, במקום נכחו שני שוטרים, אולם בדוח נרשם שמו של שוטר אחד בלבד. זאת ועוד, לטענת עו"ד ג'אן, מרשו רכב באת תפיסתו על קטנוע, ואילו בדוח נכתב כי רכב על אופנוע. עוד יותר מכך: נטען כי במקום היו גם רוכבי אופנוע אחרים – פרט אשר לא צוין בדו"ח.

לסיכום טען עו"ד ג'אן כי לדברי הנאשם, בזמן שנרשם לחובתו הדוח הוא הרכיב נוסע נוסף, שיכול לאמת את גרסתו לפיה הוא נסע בכיוון החץ, בניגוד לגרסת המשטרה.

השופט אורן בועז נענה לבקשה ואימץ בכך לראשונה בתקופת הקורונה את מדיניות בית המשפט האזרחי. בהתאם להחלטה, הנאשם יישפט במועד מאוחר יותר.

נכתב על ידי דרור אמסטר ב 20/10/2020

למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם