תוכן עניינים

ביטול השבתת רכב לנהג שהואשם בנהיגה בשכרות

ביטול צו להשבתת רכב בעבירה של נהיגה בשכרות

השופט: ד' סעדון
למבקש: עו"ד אברהם ג'אן

המבקש הוזמן לדין שעניינו נהיגה בשכרות. לאחר עריכת שימוע, הוחלט לפסול את המבקש מלנהוג במשך 30 יום ואיסור שימוש ברכב בו נהג המבקש.ב"כ המבקש טען כי בשל ליקויים מהותיים שנפלו בהליך השימוע, כמות האלכוהול הגבולית שנמדדה בגוף המבקש, עברו התעבורתי ונסיבותיו האישיות המשפחתיות, מן הדין להורות על ביטול הצווים הללו. נטען בין היתר כי המבקש, שהינו תלמיד משפטים, יוצא יחידה מובחרת, מסיע את אביו, נכה 100% לטיפולים רפואיים ברכב שהושבת. עוד נטען כי חום גופו של המבקש גבוה בשל נטילת "ריטלין" וכי בהתאם לקביעות בפרשת עוזרי, עליה של מעלה אחת בטמפרטורת הגוף מעבר ל-37 מעלות, מעלה את כמות האלכוהול הנמדדת במכשיר הינשוף ב- 6-7 אחוזים.
ב"כ המדינה טענה כי אין סימוכין לכך שחום גופו של המבקש עלה על 37 מעלות. עוד נטען כי נסיבותיו האישיות והמשפחתיות של המבקש יכולות לבוא על פתרונן תוך שימוש בתחבורה הציבורית.

בית המשפט קבע כי ההחלטה לפסול את המבקש מלנהוג למשך 30 יום, היא סבירה ומידתית, עם זאת, צבר נסיבות חריגות מצדיקות לפני ולפנים משורת הדין את קיצור תקופת צו איסור השימוש ברכב.
פסילת רישיון – בית המשפט בחן את מסוכנותו של המבקש ועברו התעבורתי, וקבע כי עברו של המבקש הוא קל שבקלים ועבירת השכרות המיוחסת לו, נעברה לכאורה במדרג לא גבוה של החומרה שכן כמות האלכוהול שנמדדה בגופו, 295 מ"ג לליטר, הינה כמות גבולית.
לעניין תקינות הליך בדיקת השכרות, בית המשפט קבע כי באין לפניו ראיה בנוגע לחום גופו של המבקש בעת עריכת בדיקת ריכוז האלכוהול, ולאחר עיון בפרשת עוזרי, ריכוז אלכוהול של 290 מ"ג כבר מביא בחשבון אפשרות לטעות במדידה עקב השפעת חום גופו של הנבדק.
לאור בחינת מכלול השיקולים דלעיל קבע בית המשפט כי אין להתערב בהחלטת הקצין לפסול את המבקש לנהיגה למשך 30 יום.

ביטול צו השבתה – בית המשפט ציין את ס' 57ג לפקודת התעבורה המונה מספר חלופות לביטול צו איסור שימוש. בית המשפט קבע כי בחומר הראיות אין סימוכין לכך שניתנה לאמו של המבקש, שהיא בעליו הרשום של הרכב המושבת, זכות להשמיע את טענותיה עובר לקבלת החלטת איסור השימוש. בית המשפט קבע כי טענת המדינה כי המבקש יעשה שימוש בתחבורה ציבורית להסעות אביו לבית החולים, קיימת, אך ספק אם היא מעשית בהתחשב במצבו הרפואי הקשה של האב.
לאור האמור לעיל ועברו התעבורתי התקין של המבקש, ביטל בית המשפט את צו איסור השימוש ברכב.

בפ"מ (שלום תעבורה – ת"א) 81-04/14 עבאדי נ' מ"י, ניתן ביום 8.4.14

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם