תוכן עניינים

ביטול כתב אישום פלילי לנאשם בעבירת הפקרה לאחר תאונת דרכים

ביטול כתב אישום בשל הגשת מכתב יידוע שלא בהתאם לדרישות החוק

השופט: מ' דרורי
לנאשם: עו"ד אברהם ג'אן

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, אי מסירת פרטים לאחר תאונת דרכים, נהיגה בחוסר זהירות, נהיגה ברשלנות, נהיגה ללא רישיון רכב, נהיגה ללא ביטוח ומסירת ידיעה כוזבת. כתב האישום הוגש ביום 10.07.14 שעה שמועד המעשים שהנאשם הואשם בהם בוצעו ביום 01.10.12. בשולי כתב האישום נכתב כי קיימת אפשרות שהמדינה תבקש מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל.

ב"כ הנאשם טען כי העבירה שעניינה "הפקרה לאחר פגיעה" קובעת עונש מאסר מירבי של 14 שנים, וכי קופחה זכותו של הנאשם בכך שלא נמסר לו יידוע על העברת חומר החקירה לתובע בעבירת פשע, כאמור בס' 60א לחסד"פ וביקש לבטל את כתב האישום. ב"כ הנאשם הוסיף כי אף אם יוכח כי המכתב נשלח הרי שמדובר במכתב כללי שנשלח כשנה וחצי בטרם הגשת כתב האישום עצמו. ב"כ המדינה טען מנגד, כי המדינה שלחה לנאשם מכתב יידוע ובכך מילאה את המוטל עליה וביקש לדחות את בקשת הסנגור. ב"כ המדינה הוסיף כי אף אם נפל פגם במשלוח המכתב, אין הדבר מצדיק את מחיקת כתב האישום ודי בכך שהנאשם ישיב לכתב האישום בעוד כחודש ובו בזמן ינוהל מו"מ עם הסנגור בו הוא יכול לשטוח את טיעוניו.

בית המשפט מצא כי צורת המשלוח של מכתב היידוע, כפי שנוסח על ידי המדינה, לא ענה על דרישות החוק ומטרתו ואף לא הגיע למינימום הנדרש. בשל האמור קבע בית המשפט כי הוא איננו נדרש לשאלה העובדתית באם הוכח שבוצע משלוח של דואר רשום בצורה מספקת.

כתוצאה מהאמור קבע בית המשפט שיש להיענות לבקשת הסנגור ולבטל את כתב האישום על מנת שיתקיים שימוע בטרם הגשתו המחודשת כאשר הכף נטתה למיצוי זכויות הנאשם מבלי שתתקיים פגיעה באינטרס הציבורי.

בית המשפט מחק את כתב האישום והורה כי תקופת היידוע תחל ממועד הדיון, וכי על הסנגור לפנות בתוך 30 יום לפרקליטות המחוז על פי ס' 60א לחסד"פ.

ת"פ (מחוזי – י"ם) 20382-07/14 מ"י נ' ג'אבר; ניתן ביום 16.12.14

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם