תוכן עניינים

ביטול מאסר בפועל למערער שהורשע בנהיגה ללא רישיון תקף

ביטול מאסר בפועל למערער שהורשע בנהיגה ללא רישיון תקף

תעבורה – קבלת ערעור והטלת עבודות שירות למורשע בביצוע עבירות נהיגה ללא רשיון תקף

השופט: י' ליפשיץ
למדינה: עו"ד שגב
לנאשם: עו"ד אברהם ג'אן

המערער הורשע על פי הודאתו בעבירות של נהיגה כשרישיונו אינו תקף ועבירה נלווית של נהיגה ללא ביטוח. על פי המתואר רישיונו של המערער אינו תקף מאז שנת 2002 ולמרות זאת הוא נמצא נוהג ברכבו בחודש אוקטובר 2012. לנאשם מספר רב של הרשעות קודמות דומות (45) והוא נמצא נוהג ברכבו ללא רישיון באופן קבוע.

הצדדים הגיעו להסדר ביניהם לפיו עונשו של המערער ירוצה בעבודות שירות, אלא שהמערער לא התייצב מספר פעמים בפני הממונה על עבודות השירות. לאור האמור ביקשה המדינה להטיל על המערער מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה לתקופה ארוכה, קנס והתחייבות כספית. בית המשפט קמא קיבל את בקשת המדינה וגזר על המערער 45 ימי מאסר בפועל, חמישה חודשי מאסר על תנאי, פסלו מנהיגה למשך 9 חודשים והטיל עליו התחייבות כספית בסך 4,000 ש"ח. מכאן ערעור זה שהוגש כנגד רכיב המאסר בפועל.

ב"כ המערער טען כי פסקי הדין שניתנו בעניינו של המערער ניתנו בהיעדרו ושבתי המשפט לא מצאו לנכון לזמנו באמצעות צו הבאה. עוד צוין כי המערער הינו נשוי המפרנס את שלושת ילדיו הקטנים ושאי התייצבותו בפני הממונה נבעה מכך שהוא סעד את הוריו המבוגרים. ב"כ המערער הוסיף שהמערער לא ידע מפי עורך דינו הקודם על הסדר הטיעון הקודם שהושג, אך לאחר שנודע לו שהוא לא התייצב לפגישה עם הממונה, הוא שלח הסבר לכך וביקש הזדמנות נוספת. ב"כ המדינה מנגד, סברה שיש לדחות את הערעור שכן לא נפלה טעות בגזר דינו של בית המשפט קמא וכן המערער לא התייצב פעם אחר פעם בפני בתי המשפט ובפני הממונה, דבר שהעיד על זלזול בוטה בדיוני בית המשפט.

בית המשפט הסכים לטענת המדינה כי לא נפלה טעות בגזר דינו של בית המשפט קמא ומצא שדי היה בכך על מנת להביא לדחיית הערעור, אלא ולו לפנים משורת הדין, סבר כי יש מקום ליתן למערער הזדמנות נוספת שכן הוא לא ריצה מעולם מאסר בפועל ובית המשפט קמא סבר אף הוא שהעונש הראוי למערער הינו מאסר בדרך של עבודות שירות.

בית המשפט ביטל את גזר דינו של בית המשפט קמא והורה לממונה על עבודות השירות לזמנו. עם זאת הוטל על המערער לשלם הוצאות בסך 3,000 ₪ לקופת בית המשפט בגין מחדליו.

עפ"ת (מחוזי – חיפה) 47321-06/14 ח'ורי נ' מ"י; ניתן ביום 07.09.14

המערער יוצג ע"י עורך דין לתעבורה אברהם ג'אן

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם