תוכן עניינים

דו"ח מהירות: אם אין אני לי, אחי לי

דו"ח מהירות: אם אין אני לי, אחי לי

שופט ביטל פסק דין בהיעדר לאחר שהתברר כי מי שנהג במהירות של 121 קמ"ש בדרך עירונית היה אחיו של בעל הרכב

שופט בית משפט השלום לתעבורה באשדוד, דוד לנדסמן, הורה לבטל פסק דין שבו נפסל רישיון הנהיגה של תושב העיר עקב מהירות מופרזת.

תחילת הסיפור ב-19 באוגוסט 2016, אז מצלמת מהירות צילמה את רכבו של ט' כשהוא נוסע במהירות של 121 קמ"ש בדרך עירונית, 51 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך זו (70 קמ"ש).

ב-20 בנובמבר 2016 נערך דיון שבו הואשם ט' בנהיגה העולה על המותר. מאחר שט' לא הגיע לדיון, הוא נשפט בהיעדרו ונקנס ב-1,300 שקל. כמו כן, רישיונו נפסל למשך 20 יום, והוטלה עליו גם פסילה של חודשיים על תנאי.

לפני כשבועיים (3.8) נעצר ט' ברכב אחר השייך לו לבדיקת רישיונות. השוטר שעצר אותו הודיע לו כי מאחר שלא הפקיד את רישיון הנהיגה שלו לאחר שנפסל, למעשה כעת הוא נהג בזמן פסילה. לא עזרו לט' ההסברים לפיהם לא ידע על המשפט וגזר הדין, והוא זומן לדין שוב – הפעם על עבירה של נהיגה בזמן פסילה.

סנגורו של ט', עו"ד אברהם ג'אן, פנה לבית המשפט לתעבורה באשדוד ופירט את השתלשלות העניינים שהובילה לכך שט' כלל לא ידע על גזר הדין.

עו"ד ג'אן ציין כי מלכתחילה מי שנהג ברכב שנסע במהירות מופרזת היה אחיו של הנאשם. הזימון לדין, ציין הסנגור, נשלח למשרדו של אבי הנאשם, בתקופה שבה האב ובנו היו מסוכסכים ולא דיברו ביניהם. לכן, ט' כלל לא ידע על כך שמכוניתו צולמה במהירות מופרזת, מה גם שלא הוא נהג ברכב. כמו כן התברר, כי הודעה על פסק הדין כלל לא נשלחה לט'. על רקע השתלשלות העניינים הזו, עו"ד ג'אן ביקש לבטל את פסק הדין ולעכב את ביצוע עונשו של ט'.

השופט לנדסמן ציין בהחלטתו כי הוגש לו תצהיר של אחיו של הנאשם, שלוקח אחריות על ביצוע עבירות המהירות. כאמור, השופט קיבל את הבקשה והורה על ביטול פסק הדין.

נכתב על ידי אמיר זוהר

למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם