תוכן עניינים

האיסור המוחלט על שתיית אלכוהול בעת נהיגה, האם רק בישראל?

אם שותים לא נוהגים. הפרסומת בגלגל"צ מהדהדת לכולנו בראש כל היום. לצערנו, למרות המודעות הרבה לנושא השתייה בעת נהיגה עדיין יש תאונות דרכים רבות המתרחשות בגלל ובעקבות שהנהג השתכר או אפילו שתה רק מעט.

לאחרונה, הרשות למלחמה בתאונות הדרכים מבצעת יותר ויותר אכיפות על הכבישים ואף לפי החוק האוסר של נהיגה בשכרות, והנהגים מוזמנים לבית המשפט לתעבורה בעבירה של נהיגה בשכרות.

כיום, החוק במדינת ישראל נגד הנהגים השיכורים לא מחמיר כמו שהוא היה צריך להיות. בחו"ל לעומת זאת התנאים מאוד מחמירים עם הנהגים אשר שנתפסים שיכורים בדרכים.

שתיית אלכוהול בעת נהיגה – על אכיפת הנהיגה בשכרות בחו"ל

תיירים, שימו לב! אם אתם מתכננים טיול בחו"ל או סתם נופש, חשוב מאוד לברר לפני כן על תנאי האכיפה נגג הנוהגים בשכרות בארץ אליה אתם נוסעים. בחו"ל יש תנאים מאוד מחמירים ויש תחנות אכיפה כמעט בכל מקום. בתחנות אלו, השוטרים בודקים את כמות האלכוהול בדם על ידי מכשור משוכלל ובמידה ונמצאת תחת השפעת אלכוהול הינך צפוי לעונש חמור.

ביוון, אם בשנתיים האחרונות נתפסת בעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול קטנה ככל שתהיה, עונשך הוא קנס כספי כבד ובנוסף חל עליך איסור לשכור רכב בארץ זו לשמך לתקופה של שנתיים.

באוסטריה, כל נהג הנתפס בעודו נוהג בשכרות, רישיונו נשלל למשך שנתיים וזאת כמובן בצירוף קנס כספי כבד.

בקרואטיה נהג מתחת לגיל עשרים וארבע שנים הנתפס בנהיגה תחת השפעת אלכוהול נקנס בסכום כספי רב.

בצרפת בכל רחוב יש מחסום עם שוטרים המבצעים בדיקות אלכוהול בדם לנהגים, הנהגים שנתפסים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול מקבלים קנס כספי גבוה.

הנציבות האירופית לקחה את כל נושא אכיפת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול צעד אחד קדימה ועל כן העונשים בחלק ממדינות אירופה מאוד כבדים.

נהיגה בשכרות מסכנת גם את הנהג, גם את היושבים באוטו וגם את הרכבים הנוסעים ברדיוס הנהיגה שלך. חייבים להימנע מנהיגה תחת השפעת האלכוהול, זה עלול לעלות לכולנו ביוקר!

האיסור המוחלט על שתיית אלכוהול בעת נהיגה

לא בכדי, תנאי האכיפה בנושא זה כבדים כל כך, שכן הסכנות גדולות כל כך. כל נהג שנוהג תחת השפעת אלכוהול כאשר היא יושב מול ההגה ירגיש בתחושות הבאות:

סחרחורת, חוסר ריכוז, שיקול דעת מוטעה של הנהג בעת נסיעה, עצירה לא בטוחה ולא מבוקרת, חוסר יציבות פיזית ונפשית, תחושת תרדמת, חוסר איזון בגוף ועוד.

נהיגה בשכרות היא אסון. האלכוהול תמיד מחליש את צלילות הדעת ואת הפעולות שלנו.

בידך המפתח למנוע אסונות ותאונות מסוג זה, אנא פעל בתבונה!

נתפסת נוהג בשכרות? משרד עורכי דין תעבורה אברהם ג'אן לשירותך..

 

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם