תוכן עניינים

האם גברים מעורבים יותר מנשים בתאונות דרכים?

האם גברים מעורבים יותר מנשים בתאונות דרכים?אחד הנושאים היותר שנויים במחלוקת הוא השאלה הנצחית : האם גברים מעורבים יותר מנשים בתאונות דרכים. באופן לא מפתיע גברים מחזקים בטענה כי נשים פשוט לא יודעות לנהוג והנשים לעומת זאת טוענות כי הן פשוט זהירות יותר. מה אומרת הסטטיסטיקה? מי מהצדדים צודק? והאם ניתן בכלל להגיע להכרעה בסוגיה הזו? על כל זאת במאמר הבא.

הנשים – לא יודעות לנהוג או נהגות זהירות?

מרבית הנשים מסכימות עם הטענה כי גברים מעורבים בתאונות דרכים יותר מהן. הן שולפות טענה זו כדי להגן על עצמן בויכוחים הנצחיים מול הטענה הגברית שנשים, ככלל, אינן יודעות לנהוג. הן מצידן טוענות שהן נהגות זהירות יותר והעובדה היא שהן מעורבות בפחות תאונות דרכים, שאלו עורך דין תאונות דרכים על כך. יותר מכך, בויכוחים מסוג זה נשים נוטות לגייס לצידן את ההפרדה הדיכוטומית המסורתית וטוענות כי הגברים מטבעם עצבניים יותר, חסרי סבלנות, מושפעים יותר מפקקי התנועה, ונוטים לצרוך אלכוהול יותר מנשים – וכל אלה משפיעים לרעה על אופן הנהיגה שלהם וכתוצאה מכך על מידת הסיכויים שלהם להיות מעורבים בתאונות דרכים.

ומה אומרת על זה הסטטיסטיקה?

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה- חושפים שוב ושוב, מידי שנה, כי אחוז גבוה יותר של גברים מעורב בתאונות דרכים. נתונים אלו משמשים עבור הנשים ראייה לכך שהן אכן נוהגות בטוח וזהיר יותר וכי הן מעורבות פחות בתאונות דרכים. הגברים לעומת זאת יטענו, כי הנתונים שמתפרסמים מידי שנה לא יכולים להוות ראייה לכך שהם הגברים מעורבים יותר בתאונות דרכים בהשוואה לנשים. כיוון שמספר הגברים בכביש גבוה משמעותית מזה של נשים, באופן סטטיסטי, טבעי שיותר נהגים גברים יהיו מעורבים בתאונות דרכים מנהגות. הגברים יטענו גם כי נשים שולטות פחות טוב ברכב, הן יזדקקו יותר לעזרת הגברים כדי להחנות את האוטו וכי היכולת המוטורית או הקואורדינטיבית שלהן נמוכה יותר ולכן, הן בהכרח לא נהגות טובות יותר.

האם ניתן להכריע בשאלה?

כל הצגה דיכוטומית כל כך של טענות חוטאת בהכרח לאמת. ניתן הרי למצוא נשים שחושבות ממש כמו הגברים בעניין נשים על הכביש והן יהיו הראשונות לטעון ש"נשים לא יודעות לנהוג". מנגד, ניתן למצוא גברים שיתמכו בטענה שגברים הם אלה שמעורבים יותר בתאונות דרכים וגם יסכימו עם הקביעה שיש להם נטייה גבוהה יותר לפתח זעם בכביש. ובכלל, כיום ברור שגם ההפרדה המסורתית והשרירותית של תכונות גבריות מול תכונות נשיות היא הפרדה מיושנת. ישנן נשים חסרות סבלנות ונוטות לזעם בדיוק כפי שישנן נשים בעלות יכולות טכניות וכישורים מוטוריים מרשימים. ולכן, למרות שמחקרים שנערכו בנושא מספקים לכאורה מענה ברור לשאלה,
צריך לזכור שגם המחקר לא תמיד אובייקטיבי, נייטרלי ונטול הטיות. אז היכן נמצאת האמת? כנראה איפשהו באמצע.

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? פנו למשרד עורך דין תעבורה אברהם ג'אן בהקדם!

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם