תוכן עניינים

הארכת מאסר על תנאי לנהג ללא רישיון נהיגה

מאסר על תנאי לנהג ללא רישיון

נכתב על ידי זיו קריסטל ב 03 יוני 2015 12:52.
נגד הנאשם היה תלוי מאסר על תנאי בגין אותה עבירה, אבל השופטת התחשבה בנסיבות חיים מורכבות, לא גזרה עליו מאסר בפועל והסתפקה בקנס ובפסילת רישיונו למשך 6 חודשים.

בבוקר ה-19 באפריל האחרון נעצר ו"ע על ידי שוטרים כשהוא נוהג בכביש 20 ללא רישיון נהיגה תקף, וכפועל יוצא מכך גם ללא ביטוח בר תוקף. השוטרים שבדקו את פרטיו של ו"ע גילו, כי רישיונו פקע ב-29 בדצמבר 2009, יותר מחמש שנים לפני ביצוע העבירה. כמו כן הם ראו שהוא נוהג מאז שנת 1985, ולחובתו 52 הרשעות קודמות, אחת מהן אף היא נהיגה ללא רישיון, ובגינה נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי וכן פסילה על תנאי, ברי הפעלה.

נגד ו"ע הוגש כתב אישום שייחס לו נהיגה בפסילה, אולם לאחר דין ודברים בין סנגורו, עו"ד אברהם ג'אן, לבין התביעה, כתב האישום תוקן. זאת לאחר שעו"ד ג'אן הציג לתביעה מסמכים שונים, מהם התבר כי בשל חובות כלכליים גדולים של הנאשם ותיקי הוצאה לפועל, רישיונו פקע.

od_gan_avi

בדיון שנערך בבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, בפני השופטת דורית בונדה, דרשה התביעה להפעיל את עונש המאסר על תנאי ולפסול את רישיון הנהיגה של ו"ע לשנה לפחות. עו"ד ג'אן, מנגד, הזכיר כי העבירה המקורית שיוחסה לו"ע היתה נהיגה בפסילה אולם כתב האישום תוקן לאחר שהתברר כי ב-13 באפריל הוסרו ההגבלות על רישיונו של הנאשם, שנמצא בימים אלה בישורת האחרונה של כיסוי חובותיו, תוך שהוא מתמודד עם מצב כלכלי ובריאותי מורכב. לטענת עו"ד ג'אן, עם הסרת המגבלות היה הנאשם בטוח כי הרישיון יישלח לביתו, מה גם שהוא עובד כאיש מכירות, הזקוק לרישיונו לצרכי פרנסה.

השופטת בונדה ציינה לזכותו של הנאשם, כי הוא הודה בהזדמנות הראשונה וכי הוא מנסה כל העת להסדיר את חובותיו. לכן היא נענתה לבקשת עו"ד ג'אן, והאריכה את תוקף המאסר על תנאי בשנתיים נוספות, כך שהוא לא ירצה מאסר בפועל. יחד עם זאת, השופטת גזרה על הנאשם ששה חודשי פסילה (כולל הפעלת התנאי בחופף) וכן קנס של 800 שקל.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם