תוכן עניינים

הואשם בעזיבת מקום תאונה ואי מסירת פרטים ויצא ללא פסילה

למרות האישומים החמורים ומעל 60 הרשעות קודמות, ליקויים בתיק הובילו להסדר מקל עבור הנהג.

בית המשפט אימץ לאחרונה הסדר מקל עם נהג מונית שפגע ברוכבת קורקינט חשמלי.

נהג מונית שירות בן 66 מתל אביב, הואשם כי ב-11 בינואר 2020 סמוך לשעה 12:15, נהג במונית שברשותו ברחוב ההגנה בעיר. באותה העת רכבה על קורקינט החשמלי אישה בת 36 בכיוון נסיעתו של הנאשם ולפניו.

על פי האישום, הנאשם נהג בחוסר זהירות בכך שעקף את רוכבת הקורקינט משמאל, סטה חזרה ימינה ופגע בה. רוכבת הקורקינט כאמור נפצעה ונזקקה לטיפול רפואי. בכתב האישום המקורי שהוגש לבית המשפט לתעבורה בתל אביב, מצוין כי חרף הפגיעה נהג המונית המשיך לנסוע ולא עצר כדי להגיש עזרה. כמו כן, תחילה הואשם נהג המונית בעבירות של סטיה מנתיב נסיעה, אי מסירת פרטים לאחר תאונת דרכים, אי הגשת עזרה לנהג בתאונה, נהיגה בחוסר זהירות ונהיגה שגורמת נזק.

כאמור נגד הנאשם הוגש כתב אישום והתיק החל להתנהל בבית המשפט. או אז בשלב ההוכחות, מצא סניגורו, עו"ד אברהם ג'אן, מספר ליקויים בתיק.

לטענת עו"ד ג'אן, בסרטון לא ניתן להוכיח כי הנהג היה מודע לכך שהוא ביצע את התאונה. אמנם בסרטון כן ניתן לראות את הפגיעה בקורקינט, אבל ישנו ספק סביר אם הנאשם היה מודע לכך שהוא פגע בקורקינט ולאחר מכן נמלט. ראוי לציין כי התביעה לא מוכיחה מודעות לתאונה והיא לא יכולה להרשיע בעבירות של אי מסירת פרטים לאחר תאונת דרכים, אי הגשת עזרה. זאת במיוחד לאור העובדה שמדובר מונית שירות שבאותו הרגע הוא הסיע נוסעים נוספים, שהיו צפויים להעיר לנאשם אם היו שמים לב, כך לפי הסניגור.

ליקוי זה הוביל להסדר מקל במיוחד בין התביעה להגנה. לפי ההסדר, נמחקו מכתב האישום הסעיפים של אי מסירת פרטים לאחר תאונת דרכים ואי הגשת עזרה. בדיון שהתקיים לאחרונה (9 נובמבר) הדגישה התביעה כי מדובר בנאשם שנוהג משנת 1974 ולחובתו 63 הרשעות קודמות. על כן התביעה ביקשה לפסול את רישיונו של הנאשם למשך שלושה חודשים.

מנגד, עו"ד ג'אן הדגיש כי הנאשם "שיתף פעולה עם המשטרה באופן מלא ומסר גרסה עקבית לאורך כל הדרך…מדובר בתאונה מחודש ינואר 2020. לא נפתחו כאמור כנגדו תיקים, מעולם לא היה מעורב באירוע תאונתי". עוד הוסיף הסניגור כי העבירה האחרונה של הנאשם הייתה בשנת 2018 ומאז 2012 לא היו לו עבירות.

על כן ביקש הסניגור מבית המשפט שלא לפסול את רישיונו של הנאשם אלא להטיל עליו קנס כספי בלבד.

השופט אריה זרזבסקי סיכם: "העובדה כי המדובר בתיק שאירוע התאונה קרה לפני כשנתיים, בית המשפט מחליט שלא למצות את הדין עם הנאשם". על כן הטיל השופט על הנאשם קנס בסך 1,000 שקל ופסילה על תנאי בלבד.

נכתב על ידי דרור אמסטר ב 22/11/2021

למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם