תוכן עניינים

המשטרה מציגה: ככה פוסלים רישיון ומשביתים רכב ללא ראיות

המשטרה מציגה: ככה פוסלים רישיון ומשביתים רכב ללא ראיות

קצין פסל מנהלית את רישיונה של נהגת שנחשדה בנהיגה תחת השפעת סמים, ובאותה הזדמנות גם השבית את הרכב של חמותה. השופטת החזירה את הרישיון וביטלה את ההשבתה

שוטרי תנועה שהיו בפעילות שגרתית באזור ירושלים עצרו לבדיקה שגרתית את מ', על סמך מידע מודיעיני שלפיו היא נוהגת תחת השפעת סמים. מ' יצאה מהרכב לבקשת השוטרים, ועברה בדיקת מאפיינים בהצלחה. אחר כך גם הסכימה למסור בדיקת שתן.

בעקבות החשד שמ' נהגה תחת השפעת סמים, קצין משטרה בתחנה החליט לפסול מנהלית את רישיונה ל-30 יום, והשבית את הרכב שבו נהגה לתקופה זהה. הרכב, יש לציין, שייך בכלל לחמותה של מ'.

גם בחלוף שישה ימים מיום הפסילה, המשטרה עדיין לא הגישה כתב אישום נגד הנהגת. הסיבה: כרגע אין לה כל ראיות כדי להגיש כתב אישום כזה, אלא רק מידע מודיעיני שלפיו הנהגת משתמשת בסמים ואף נהגה ברכב בהשפעתם.

סנגורה של מ', עו"ד אברהם ג'אן, הגיש לבית משפט השלום לתעבורה בירושלים בקשה לביטול הפסילה המנהלית והשבתת הרכב. בדיון שהתקיים בפני השופטת שרית זוכוביצקי-ארי (ראשון, 19.11) הוא טען בין היתר כי בתיק אין אינדיקציה להימצאות סמים בגופה של הנהגת, ואפילו לא חוות דעת של המעבדה.

למעשה, טען עו"ד ג'אן, הנהגת עברה את בדיקת המאפיינים בהצלחה, ומאחר שמדובר בתיק ללא ראיות – החלטת קצין המשטרה לפסול את רישיונה ולהשבית את הרכב הינה בלתי חוקית. בנוסף ציין עו"ד ג'אן כי בעלת הרכב, חמותה של הנהגת כאמור, צריכה אותו כדי להסיע את בעלה – פצוע מתאונת דרכים – לטיפולים רפואיים.

נציג המשטרה בדיון, עו"ד ניצן בלולו, עוד ניסה לשכנע את השופטת, אבל היא קבעה כי הרישיון יוחזר לנהגת והשבתת הרכב תבוטל לאלתר: "לאחר שעיינתי בחומר החקירה, אני סבורה כי אין ראיות לכאורה לחשדות המיוחסים לנהגת שהינה כלתה של המבקשת".

נכתב על ידי ג'קי כהן ב 20 נובמבר 2017 10:22.

מקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם