תוכן עניינים

הסדר טיעון: 89 ימי פסילה למהנדסת שנכשלה בבדיקת שכרות

הסדר טיעון: 89 ימי פסילה למהנדסת שנכשלה בבדיקת שכרות

הסנגור גילה כשלים ראייתיים בתיק החקירה והצביע על עברה הנקי של הנאשמת, התביעה הסכימה להסדר. העונש – בניכוי פסילה מנהלית שהנהגת כבר ריצתה

ב-19 בינואר האחרון, שוטרי סיור מתחנת אשדוד עצרו לבדיקת רישיונות רכב שבו נהגה תושבת העיר ועקב החשד כי נסעה בהשפעת אלכוהול, ביקשו לערוך לה בדיקת מאפיינים. הנהגת עברה את הבדיקה בהצלחה, מה שהראה לכאורה כי היא אינה שיכורה, אולם השוטרים ערכו לה גם בדיקת ינשוף, שבה נמצא כי בדמה 485 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף – כמות גדולה מהמותר שלפיה הנהגת נהגה בהשפעת משקאות משכרים.

עקב הממצאים, הנהגת עברה שימוע שבו הוחלט להשבית את רכבה מנהלית ל-30 יום ולתקופה זהה נפסל מנהלית גם רישיון הנהיגה שלה. בהמשך הוגש נגדה כתב אישום שבו יוחסה לה עבירת נהיגה בשכרות.

אלא שסנגורה של הנהגת, עו"ד אברהם ג'אן, גילה בתיק החקירה כשלים ראייתיים מהותיים. כך למשל הוא גילה סתירות ברישום הזמנים השונים בדוח שנרשם לנהגת. את הכשלים הציג בפני התביעה, והוסיף והדגיש כי מאחר שהנהגת צלחה בדיקת מאפיינים, לא היה צורך גם בבדיקת ינשוף.

בעקבות הכשלים שהוצגו, הצדדים הגיעו להסדר טיעון שהוצג בשבוע שעבר (24.9) בבית משפט השלום לתעבורה באשדוד. התובעת, עו"ד בתיה רביבו כהן, ציינה כי במסגרת ההסכמות הומר סעיף האישום ל"נהיגה במצב השולל שליטה ברכב". התובעת הוסיפה כי הצדדים הסכימו על עונש של 89 ימי פסילה (בניכוי הפסילה המנהלית), פסילה על תנאי, קנס והתחייבות עצמית.

עו"ד ג'אן ביקש אף הוא מהשופטת הגר אזולאי אדרי לאמץ את ההסדר ולהטיל את העונשים המבוקשים. בין היתר ציין עו"ד ג'אן כי מדובר באישה שמקצועה מהנדסת, שעברה התעבורתי נקי לגמרי.

השופטת נענתה לבקשת הצדדים ומלבד ימי הפסילה הטילה על הנאשמת קנס של 750 שקל, חודשיים פסילה על תנאי וחתימה על התחייבות של 1,500 שקל.

נכתב על ידי כתב פוסטה ב 02/10/2019 14:21

למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם