תוכן עניינים

הסרטון הוכיח: השוטרת איבדה את תוצאות בדיקת הינשוף

השוטרת הכניסה פלט של בדיקת ינשוף לא תקינה לכיס שלה, אבל הפלט לא נמצא בתיק החקירה. התוצאה: הסדר טיעון

שוטרי תנועה שהיו בפעילות שגרתית ברחוב בגין בתל אביב ב-10 בינואר אשתקד, ביקשו מנהג לבצע בדיקה במכשיר הינשוף. לטענת השוטרים שביצעו את הבדיקה, הנאשם לא סיפק בדיקה רציפה, והשוטרת שביצעה את הבדיקה לקחה את פלט המכשיר והכניסה אותו לכיס.

לאחר מכן ערכו השוטרים בדיקה נוספת לנאשם, ואז התקבלה תוצאה של 476 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף, הרבה יותר מהמותר על פי חוק (250 מיקרוגרם). רישיונו של הנאשם נפסל מנהלית ל-30 יום והוגש נגדו כתב אישום שבו יוחסה לו עבירת נהיגה בשכרות.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, גילה שהפלט מהבדיקה הראשונה – שבה לטענת המשטרה הנאשם לא נתן נשיפה רציפה – אבד. הסנגור צפה בסרטון שבו נראית השוטרת מכניסה את את פלט הדגימה לכיסה, אולם לא ידוע מה עלה בגורלו של פלט זה.

בעקבות מחדל זה, הצדדים הגיעו להסדר טיעון שבמסגרתו סעיף הנהיגה בשכרות הומר בסעיף "מצב השולל שליטה ברכב". בדיון שנערך בתחילת השבוע (21 מרס), השופטת רוית פלג בר-דיין מבית המשפט לתעבורה בבת ים אימצה את ההסדר, וגזרה על הנאשם קנס של 1,500 שקל, כמו גם פסילה ל-30 יום, בניכוי ימי הפסילה המנהלית. מאחר שהנאשם כבר ריצה את ימי הפסילה המנהלית כך שרישיונו של הנאשם לא נשלל. בנוסף נגזרו על הנאשם פסילה על תנאי והתחייבות.

נכתב על ידי דרור אמסטר ב 25/03/2021
למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם