תוכן עניינים

הסרטון הוכיח: השוטר לא הסביר לנהג את משמעות הסירוב לבדיקת דם

הסיבה להסדר טיעון עם נאשם בנהיגה בשכרות: השוטר ביקש ממנו לבצע בדיקת דם, אבל לא הסביר לו כי במידה ויסרב יוגש נגדו כתב אישום

שוטר שהיה בפעילות שגרתית בצומת הרחובות והעצמאות בגדרה, עיכב ב-20 באפריל אשתקד נהג בן 37 תושב העיר, וביקש ממנו לבצע בדיקת נשיפון ובדיקת מאפיינים. השוטר הסיק מהבדיקות כי האיש נהג בשכרות, ולפיכך ביקש ממנו לבצע גם בדיקת דם, אולם הנהג סירב. בשל הסירוב הוגש נגד הנהג כתב אישום שבו יוחסה לו עבירת נהיגה בשכרות.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, איתר בתיק מספר ליקויים, במרכזן סרטון וידאו אשר תיעד את השיחה בין השוטר לבין הנאשם. לדברי הסנגור, לפי החוק ובהתאם לנהלים על השוטר להסביר לנאשם כי במידה והוא מסרב לבצע בדיקת דם או ינשוף, החוק רואה בו כמי שנוהג בשכרות. מהסרטון עלה, כי השוטר לא הסביר לנאשם את השלכות הסירוב, למרות שבמזכר שניתן לנהג על ידי השוטר נכתב כי הוא הסביר לו זאת.

את הקושי הראייתי המשמעותי הזה הציג עו"ד ג'אן לתביעה, והצדדים הגיעו להסדר טיעון. בהתאם להסדר, הנאשם חזר בו מכפירתו והורשע בעבירת "נהיגה במצב השולל שליטה ברכב", הגוררת בעקבותיה שש נקודות (בניגוד ל-10 נקודות במצב של שכרות).
בדיון שהתקיים בבית המשפט לתעבורה מרכז (21 פברואר) ציינה התובעת כי הנאשם נוהג משנת 2007 ולחובתו שלוש הרשעות קודמות, כולן מסוג ברירות משפט. "ההסדר נעוץ בכשלים ראייתיים מהותיים", הודתה התובעת.

עו"ד ג'אן הסביר את הנסיבות המקלות של מרשו, אב לחמישה וסטודנט ללימודי מנהל בריאות. "כתב האישום תוקן לעבירה שאין בינה לבין האישום המקורי אין שום קשר, ולא בכדי", אמר הסנגור, "זה מעבר לכשלים, אלו דברים ששומטים את הקרקע. התיק דפוק לגמרי". עו"ד ג'אן הוסיף כי בעקבות המקרה רכבו של הנאשם הושבת שלא לצורך, ולכן ביקש להסתפק בקנס סמלי.

נכתב על ידי דרור אמסטר ב 24/02/2021
לינק למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם