תוכן עניינים

קיצור פסילה מנהלית לנהג שטס לכאורה במהירות של 157 קמ"ש בכביש החוף

השוטרים הפעילו ממל"ז בערב גשום והשופט קבע כי מדובר בכרסום בראיות

לפי הנוהל המשטרתי, אין להפעיל את המכשיר למדידת מהירות בימים גשומים. השופט קיצר בתשעה ימים את הפסילה המנהלית שהוטלה על הנהג.

שוטרים שהיו בפעילות שגרתית בצומת גלילות בליל שישי ה-19 בנובמבר עצרו נהג בחשד שנסע במהירות של 157 קמ"ש, הרבה יותר מהמהירות המירבית המותרת בכביש זה (90 קמ"ש). בעקבות המקרה, רישיונו של הנאשם נפסל מנהלית ל-30 יום.

הנאשם בחר להישפט וסנגורו, עו"ד אברהם ג'אן, איתר בתיק מספר ליקויים, שאותם ציין בבקשה לביטול הפסילה המנהלית.
ראשית, עו"ד ג'אן בירר וגילה כי ביום בו נעצר החשוד ירד גשם. לפי הנוהל המשטרתי, לא ניתן להפעיל את מכשיר הממל"ז (מד מהירות לייזר) בעת שיורד גשם, מאחר ותנאים כאלה פוגעים במידת הדיוק שלו ולפיכך גם בתקפותו בעת משפט.
זאת ועוד, עו"ד ג'אן גילה כי במזכר שרשם השוטר הוא לא התייחס נכונה למצב התנועה. השוטר כתב כי רכבו של הנאשם היה בודד על הכביש, אלא שבשעה המדוברת (20:36) דווקא היו נסעו בכביש המרכזי והסואן לא מעט רכבים.
עוד יותר מכך: השוטר לא ציין במזכר היכן בדיוק תפס את הנאשם. מדובר בפרט מהותי, מפני שלצורך הרשעה בעבירות מהסוג הזה, על השוטר לשמור על קשר עין עם הרכב שאותו תיעד באמצעות מכשיר הממל"ז.

כאן לא הסתיימו מחדלי החקירה. עו"ד ג'אן ציין בבית המשפט כי לפי הנוהל, בשעת לילה על השוטרים להפעיל נוהל בטיחות ולהיעזר בשוטר נוסף המשמש כאתת. במקרה שלפנינו לא היה אתת, ולטענת הסנגור – אם השוטר לא מקפיד על נהלי בטיחות, יש סיכוי שהוא גם לא מקפיד על נהלים אחרים.

הנאשם מחזיק ברישיון נהיגה מאז שנת 2006, ולחובתו נהיגה בהשפעת משקאות משכרים משנת 2014. בדיון שהתקיים בבית המשפט לתעבורה בבת ים הציג עו"ד ג'אן את הכשלים הראייתיים לשופט עופר נהרי. לטיעוניו צירף הסנגור צילום של הרכב בגשם.
השופט נהרי החליט לקצר את הפסילה המנהלית. "מסקנתי בעקבות המצוי בתיק החקירה הינה שקיימות ראיות לכאורה ואולם גם מתקיימת בהן מידה מסוימת של כרסום". בהתאם לכך, בית המשפט הורה על קיצור הפסילה המנהלית ל-21 יום במקום 30 יום".

נכתב על ידי דרור אמסטר ב 01/12/2021

למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם