תוכן עניינים

השופט עמי קובו החזיר את הרכב לחולה במחלה נדירה: "מקרה הומניטארי חריג"

השופט עמי קובו החזיר את הרכב לחולה במחלה נדירה: "מקרה הומניטארי חריג"

אחיה של אישה הסובלת מניוון שרירים, שהוא גם האפוטרופוס והנהג שלה, נתפס נוהג בשכרות, והמשטרה הוציאה צו איסור שימוש ברכב. השופט המחוזי קיבל את הערר וקבע: קרובת משפחה אחרת תסיע את בעלת הרכב

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עמי קובו, קיבל ערר והורה למשטרה להשיב לתושבת ראשון לציון את רכבה. לכאורה, החלטה שכיחה, אולם מתברר כי הנסיבות שהביאו להחלטה זו הינן די נדירות.

תחילת הפרשה כאשר אחיה של האישה נתפס נוהג במהירות מופרזת ותחת השפעת אלכוהול. בירור של השוטרים אשר תפסו אותו העלה, כי מדובר בפעם השלישית שבה אותו אדם נוהג בשכרות, פעמיים זה קרה ברכב עם תו נכה השייך לאחותו. מאחר ומדובר בעבירה שלישית, קצין משטרה הוציא צו ל-60 יום האוסר כל שימוש ברכב.

בשלב הזה פנה פרקליטה של בעלת הרכב, עו"ד אברהם ג'אן לבית משפט השלום בפתח תקווה, וביקש לבטל את הצו, תוך שהוא מציג את הנסיבות המיוחדות של המקרה: בעלת הרכב סובלת ממחלת ניוון שרירים נדירה, וחייבת שיסיעו אותה למקומות שונים באמצעות הרכב הזה שהשימוש בו נאסר. התביעה המשטרתית התנגדה בתוקף לבקשה, וטענה כי אחיה של בעלת הרכב כבר נהג בעבר בשכרות ברכב זה, ולכן על בעלת הרכב היה למנוע ממנו לעשות זאת שוב, בין אם בעצמה ובין אם באמצעות אנשים אחרים.

בית משפט השלום קיבל את עמדת התביעה והותיר על כנו את הצו, אולם עו"ד ג'אן לא השלים עם כך, וערער לבית המשפט המחוזי. הוא הזכיר שוב, שאחותה של בעלת הרכב נפטרה בעבר מאותה מחלה, והסביר כי מדובר במקרה נדיר שלא נראה כמותו בארכיונים המשפטיים. למרות שאחיה ואימה של בעלת הרכב הם האפוטרופסיים שלה, עו"ד ג'אן הציע כי אם הצו יבוטל – קרובת משפחה אחרת תהיה זו שתסיע את בעלת הרכב כל אימת שתצטרך.

למרות שגם בבית המשפט המחוזי התביעה התנגדה בתוקף, השופט קובו ציין כי "מדובר מקרה הומניטארי חריג, שבו מן הראוי לשקול נסיבות אחרות מהמקובלות". לבסוף החליט השופט בהתאם, להתיר את השימוש ברכב ובתנאי שאותה קרובת משפחה תהיה זו שתסיע את בעלת הרכב.

נכתב על ידי אמיר זוהר ב 21/03/2018 17:37:27.
למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם