תוכן עניינים

התחיל בתיק נהיגה בשכרות, נגמר ב-500 שקל קנס

התחיל בתיק נהיגה בשכרות, נגמר ב-500 שקל קנס

מכשיר הינשוף מדד 432 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף, אבל בדיקה מעמיקה גילתה כשלים ראייתיים בתיק ולכן העבירה הומרה ב"נהיגה במצב השולל שליטה ברכב"

בשעה ארבע לפנות בוקר ה-6 באפריל נהגה א' (23) ברכבה בכביש 44 בחולון, ונעצרה לבדיקה על ידי שוטר תנועה ממרחב איילון, בחשד שהיא נוהגת בשכרות. ראשית, השוטר ערך לנהגת בדיקת מאפיינים, אותה היא צלחה, ואז ערך לה בדיקה באמצעות מכשיר הינשוף. הבדיקה העלתה כי בגופה של א', נהגת צעירה, 432 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף, הרבה יותר מהכמות המרבית המותרת לנהג צעיר (50 מיקרוגרם).

בעקבות הנתונים רישיונה של א' נפסל מנהלית ל-30 יום, והיא זומנה לבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, שם הואשמה בנהיגה בשכרות.

סנגורה של א', עו"ד אברהם ג'אן, בדק לעומק את הנתונים בתיק וגילה כשלים ראייתיים משמעותיים. בין היתר, גילה כי לפי הכתוב בתיק, חלף זמן רב מדי ממועד עיכובה של הנהגת הצעירה ועד לבדיקת הינשוף שנערכה לה. בתיק התגלה קושי ראייתי נוסף: התברר כי נתונים מספריים הכתובים על מכשיר הינשוף שבאמצעותו נבדקה הניידת אינם תואמים את טופס הבדיקה אשר נערך למכשיר לפני כל משמרת ובסיומה.

את הכשלים הללו הציג הסנגור לפרקליטות וגם בבית המשפט. השופט אריה זרזבסקי שנחשף אף הוא לנתונים המליץ לצדדים להגיע להסדר טיעון, וכך אכן היה: א' הודתה בעבירה קלה יותר – "נהיגה במצב השולל שליטה ברכב" – והורשעה. לאחר מכן הודתה גם נציגת התביעה, כי קשיים ראייתיים הם שהובילו להסדר, שבמסגרתו הסכימו הצדדים כי על הנאשמת לא תוטל פסילה נוספת מלבד הפסילה המנהלית שאותה כבר ריצתה.

בגזר הדין (שני, 3.11), השופט זרזבסקי הוסיף גם קנס של 500 שקל.

נכתב על ידי ג'קי כהן ב 05/11/2019  12:45

למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם