תוכן עניינים

4 חודשי פסילה בלבד לנהג שהואשם בנהיגה בשכרות בפעם השנייה!!!

4 חודשי פסילה בלבד לנהג שהואשם בנהיגה בשכרות בפעם השנייה!!!

קשיים ראייתיים הובילו לעונש מקל לחייל משוחרר שהואשם בנהיגה כשהוא שיכור, אבל הורשע לבסוף ב"נהיגה במצב השולל שליטה ברכב"

שוטרי תנועה ממרחב שפלה שהתמקמו ב-17 בפברואר בשדרות היובל בראשון לציון, עצרו בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר רכב מזדה שעבר במקום. בבדיקת נשיפה שערכו לנהג הצעיר (21) נמצא כי הוא נוהג בהשפעת אלכוהול.

לאחר שרישיונו נפסל מנהלית על ידי קצין, נגד הנהג – חייל משוחרר מחולון – הוגש כתב אישום שייחס לו "נהיגת רכב בהיות הנהג שיכור".

לאחר שהמשפט נגד הצעיר כבר החל, התגלו בתיק לא מעט מחדלי חקירה וקשיים ראייתיים. כך למשל, התברר כי העתק של הדו"ח לא נמסר לנהג הצעיר ונמצא לבסוף בתיק החקירה המשטרתי. בשל הקשיים הראייתיים, הצדדים הגיעו להסדר טיעון אשר הוצג בסוף השבוע שעבר (13.12) לשופט בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה, טל פרי.

התביעה, באמצעות עו"ד מורן אקוע, הודתה כי ההסדר נובע מליקויים משמעותיים "היורדים לשורשו של עניין" וביקשה להטיל על הנאשם שישה חודשי פסילה.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, ביקש אף הוא לכבד את ההסדר אולם ביקש להטיל על הנאשם את העונש ברף התחתון – ארבעה חודשי פסילה בלבד. בטיעוניו ציין הסנגור את הקשיים הראייתיים בתיק וגם את העובדה שטרם בדיקת הנשיפה נערכה לנהג בדיקת מאפיינים – שאותה עבר בהצלחה.

השופט פרי החליט לכבד את ההסדר, הרשיע את הנאשם ב"נהיגה במצב השולל שליטה ברכב", קיבל את בקשת הסנגור והטיל על הנהג הצעיר ארבעה חודשי פסילה בלבד, בניכוי ארבעה חודשי פסילה שכבר ריצה, כך שיוכל לחזור לנהוג מיד, והדבר לא יפגע בעבודתו. מלבד זאת, השופט הטיל על הנאשם גם שלושה חודשי מאסר על תנאי, קנס של 1,500 שקל ופסילה על תנאי.

נכתב על ידי כתב פוסטה ב 17/12/2018 09:32:10.
למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם