תוכן עניינים

חודשיים פסילה בניכוי פסילה מנהלית לנהג צעיר שהואשם בנהיגה בשכרות

ענישה מקילה לנהג צעיר שנמצא נוהג שיכור בבדיקת דם

השופטת: ד' בונדה
למדינה: עו"ד ה מלר
לנאשם: עו"ד א' ג'אן

הנאשם הורשע לאחר הודייתו בכתב אישום מתוקן בעבירה של נהיגה בהיותו שיכור. על פי עובדות כתב האישום, הנאשם, נהג צעיר מתחת לגיל 24 הנוהג משנת 2011 , נהג ביום 1.1.15 בהיותו שיכור ונתון תחת השפעת משקאות משכרים כשבבדיקת הדם נמצא 36 מ"ג אלכוהול ל-100 מ"ל דם.

ב"כ הנאשם טען כי המדינה לא פעלה בהתאם להוראות החוק שכן טופס דין וחשבון לא נחתם ולא נמסר לנאשם, וכי די בעובדה בסיסית זו כדי לזכות את הנאשם. בנוסף, הפנה ב"כ הנאשם לכשלים נוספים בהקשר למועד נטילת בדיקת הדם, סמכות השוטר לדרוש בדיקת דם, ולעובדה כי ההסכמה למעשה, נמסרה על ידי הנאשם לאחר מועד הנטילה. נטען כי הכשלים המהותיים הללו הובילו בסופו של דבר לתיקון כתב האישום באופן משמעותי.

ב"כ הנאשם טען כי אין לחובת הנאשם המשרת כשוטר מג"ב, עבר תעבורתי וכי הוא עתיד להתגייס בחודשים הקרובים לגיוס קבע. ב"כ הנאשם עתר לכבד את הסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים ולהתחשב ברכיבים הפתוחים שבו.

בית המשפט קבע כי לאור הנסיבות אשר הובילו להסדר, בשים לב להודיית הנאשם והכשלים הראייתים שהביאו לתיקון כתב האישום לקולא, הוא מכבד את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים. בית המשפט גזר על הנאשם קנס בסך 500 ₪ ופסילת רשיונו של הנאשם למשך חודשיים.

פ"ל (השלום לתעבורה – ת"א) 227-03/15 , ניתן ביום 11.5.15

 

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם