תוכן עניינים

חודשיים פסילה לצעיר שהואשם בנהיגה בהשפעת קנאביס

חודשיים פסילה לצעיר שהואשם בנהיגה בהשפעת קנאביס

כשלים ראייתיים הובילו להסדר טיעון והמרת סעיף האישום ב"נהיגה במצב השולל שליטה ברכב"
בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה כיבד הסדר טיעון וגזר פסילת רישיון לתקופה של חודשיים על נהג צעיר שנתפס נוהג תחת השפעת קנאביס.

תחילת הסיפור ב-6 ביוני אשתקד, אז צעיר מרמת גן (25) נהג ברכבו ברחוב גיסין בפתח תקווה. כאשר הגיע לצומת עם רחוב הרב מלכה, הוא פנה שמאלה שלא באור ירוק, ונעצר לבדיקה על ידי שוטרים שהיו במקום. בכתב האישום המקורי נהג הנהג נטען, כי הוא מסר בדיקת שתן ממנה עלה כי בגופו שרידי סם מסוג קנאביס, שבהשפעתו הוא לכאורה נהג.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, הציג לתביעה כשלים ראייתיים ב"שרשרת הראיות". בין היתר נטען, כי הנאשם לא היה בהשגחה תמידית לאחר שעוכב לחקירה. בעקבות הכשלים, הצדדים הגיעו להסדר טיעון שהוצג בשבוע שעבר (12.2) לסגן נשיאת בית המשפט, השופט ארז נוריאלי.

יחד עם ההסדר הוגש לבית המשפט כתב אישום מתוקן, שבו תוקן האישום מנהיגה בשכרות לנהיגה במצב השולל שליטה ברכב. הנאשם הודה במיוחס לו והורשע, ולאחר מכן ביקשו הצדדים מהשופט לכבד את ההסדר. השופט נוריאלי נענה לבקשת הצדדים, ולבסוף גזר על הנאשם את העונשים עליהם הוסכם: חודשיים פסילת רישיון בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית שהנאשם כבר ריצה, פסילת רישיון על תנאי לתקופה של חודשיים, וקנס של 1,200 שקל. כמו כן חייב השופט את הנאשם לחתום על התחייבות של 5,000 שקל.

נכתב על ידי ג'קי כהן ב 20/02/2019 14:36:41.

למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם