תוכן עניינים

כמה מילים על עבירת התעבורה של אי עצירה בתמרור עצור

נהגים רבים, חדשים וותיקים, נאלצים לשלם קנס כספי על אי עצירה בתמרור עצור, שהיא אחת מהעבירות הנפוצות ביותר על חוקי התעבורה. בין אם זה עתה הצטרפת אל מניין מקבלי הקנסות על רקע עבירת תעבורה זו ובין אם מעולם לא עברת עבירה זו, אך ברצונך לדעת כיצד לפעול במידה ותמצא עצמך בסיטואציה כזו- קרא את המאמר הבא.

מהי עבירת תעבורה של אי עצירה בתמרור עצור?

בהתאם לפקודת התעבורה, נהג רכב המתקרב למפגש רחובות או לצומת כאשר מולו ניצב תמרור עצור מחוייב לבצע שתי פעולות: עצירה ומתן זכות קדימה. העצירה של הרכב צריכה להיעשות במקום המאפשר לנהג לראות את התנועה ובמקרים בהם קיים קו עצירה- יש לעצור לפניו.
משעצר הנהג את רכבו, כעת עליו לתת זכות קדימה לרכב המתקרב אל הצומת ומבקש להיכנס אליה.
מאחר שפקודת התעבורה המתייחסת לעצירה בתמרור עצור מורכבת למעשה משתי חובות שונות המוטלות על הנהג, העונש הצפוי על אי ציות לכל אחת משתי החובות הללו הוא שונה.

חוקי התעבורה מתייחסים בחומרה רבה יותר לאי מתן זכות קדימה המחייב נהג שלפניו מופיע תמרור עצור, ועל כן העונש בגין ביצוע עבירת תעבורה זו הוא פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה וזימון לבית משפט לענייני תעבורה.

לעומת זאת, עבירה של אי עצירה לפני קו העצירה תגרור אחריה קנס של 250 שקלים "בלבד". בשני המקרים, ביצוע העבירה יעלה לנהג (במקביל לקנס או לזימון לבית המשפט) גם בנקודות שייזקפו לחובתו במסגרת שיטת הנקודות שנועדה לעקוב אחרי נהגים שהורשעו בעבירות תעבורה. מספר הנקודות שייזקפו לחובתו של הנהג במקרה של אי עצירה או אי מתן זכות קדימה גם הוא ישתנה בהתאם לחומרתן של כל אחת מהעבירות. אי ציות לתמרור עצור יחייב את הנהג בארבע נקודות לעומת אי מתן זכות קדימה ש"יעלה" לו בעשר נקודות.

הוכחת חפות בבית המשפט לתעבורה ופנייה לעורך דין תעבורה

על אף המתואר לעיל, כדאי לזכור, כי כבר קרו מקרים שבהם האשים שוטר נהג באי עצירה בעצור על לא עוול בכפו או מקרים בהם שוטר לא ראה היטב את המתרחש, אך הנפיק בכל זאת דו"ח לנהג בביטחון מלא.
נהג שחולק על העובדות שכתב השוטר בדו"ח או שמרגיש שנשפט בחומרה רבה מידי יוכל להציג טיעוניו בבית המשפט ולנסות להוכיח חפותו. בהקשר זה כדאי לציין, שנהגים רבים המבקשים להגדיל את הסיכויים שטיעוניהם יתקבלו בבית המשפט פונים אל עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תעבורה כדי שייצג אותם כראוי וישיג את התוצאות הרצויות עבורם. אופציה זו של "הוכחת החפות" בבית המשפט היא אופציה העומדת גם בפני נהג שקיבל קנס בסכום של 250 שקלים, אך הוא אינו מעוניין לשלמו בטענה כי לא עבר את העבירה בה הוא מואשם, אז עליו להגיש מיוזמתו בקשה להישפט, תוף תקופה של 90 יום.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם