תוכן עניינים

"כשלים ראייתיים היורדים לשורשה של הוכחת העבירה"

ציינה השופטת וגזרה 3 חודשי פסילה בלבד על סטודנט

למשפטים שהודה בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים: "אירוע חריג באורח נהיגתו"

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, ענת יהב, גזרה שלושה חודשי פסילה בלבד על ת"א, סטודנט למשפטים תושב המרכז, שהודה בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

ת"א עוכב על ידי שוטרים לבדיקה שגרתית, נבדק והתברר כי רמת האלכוהול בגופו גבוהה במעט מהכמות המותרת על פי חוק. בדיקה מעמיקה יותר גילתה, כי הוא נוהג מאז שנת 2007, ולחובתו הרשעה אחת בלבד, מסוג ברירת משפט – פרט שהוביל את הקצין התורן שלא לפסול את רשיונו מנהלית.

למרות זאת, נגד ת"א הוגש כתב אישום. עוד לפני ההליך בבית המשפט, סנגורו, עו"ד אברהם ג'אן, הציג לתביעה כשלים ראייתיים משמעותיים בתיק, מה שהוביל להסדר טיעון, במסגרתו כתב האישום תוקן. בין היתר, עו"ד ג'אן ציין בפני התביעה, כי בדיקת המאפיינים שנערכה לנאשם היתה תקינה בכל הפרמטרים, וכי דוח העיכוב היה חסר בפרטים. כך למשל התברר, שהשוטרים שעיכבו את ת"א "שכחו" לרשום את מספר רשיון הנהיגה שלו.

בדיון בבית המשפט הודתה התובעת, עו"ד עדי קליין, כי מדובר בנאשם בעל עבר נקי, אולם דרשה שישה חודשי פסילה. מנגד, עו"ד ג'אן ביקש להסתפק בשלושה חודשי פסילה, והוסיף בין היתר כי אמו של הנאשם חולה במחלה קשה. הוא ציין גם כי הוא ביצע שירות צבאי מלא כלוחם, והגדיר אותו כ"אזרח למופת".

"מדובר בכשלים ראייתיים משמעותיים, כפי שפירטן הסנגור, היורדים לשורשה של הוכחת העבירה", ציינה השופטת יהב בהחלטתה, "ברי לכל, כי מדובר בנהג זהיר, אשר נוהג על פי החוק והנחיותיו וכי אירוע שכזה הינו אירוע חריג באורח נהיגתו".

מלבד שלושה חודשי פסילה, השופטת גזרה על ת"א גם קנס של 800 שקל ופסילה בפועל של שלושה חודשים, כמו גם פסילה על תנאי.

מקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם