תוכן עניינים

מעידה חד פעמית לנהג שיכור – 690 מיקרוגרם לא מחייבת פסילה עד לתום ההליכים

מעידה חד פעמית
נכתב על ידי ג'קי כהן ב 30 יולי 2015 08:52.
התביעה ביקשה לפסול את רישיונו של נהג שיכור עד תום ההליכים, אולם השופטת ציינה כי זו עבירה ראשונה שלו וסירבה: "הוא כבר נחשף למחירים הגבוהים הכרוכים בנהיגה בשכרות"

alcohol nehiga

שופטת בית משפט השלום לתעבורה באשדוד, נועה חקלאי, דחתה את בקשת המשטרה לפסול עד תום ההליכים את רישיון הנהיגה של נהג שיכור.

נגד הנהג, בעל רישיון נהיגה משנת 2010, נעדר הרשעות קודמות, הוגש כתב אישום המייחס לו נהיגה בשכרות. זאת לאחר שבבדיקה שנערכה לו נמצא ריכוז גבוה של אלכוהול – 690 מ"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף – פי 2.5 מהמותר. השוטר שעצר את הנהג כתב בדוח, כי גם בדיקת המאפיינים שלו לא "עברה חלק" והנהג נכשל בהליכה על קו ישר. כשבועיים לאחר שרישיון הנהיגה של הנהג נפסל מנהלית ל-30 יום, התביעה הגישה בקשה לפסול את רישיונו עד תום ההליכים המשפטיים.

סנגורו של הנהג, עו"ד אברהם ג'אן, התנגד לבקשה וטען כי בדרך כלל פסילה עד תום ההליכים מתבקשת על ידי התביעה במצב בו מדובר בעבירת נהיגה בשכרות שנייה או שלישית של הנאשם, ולא בעבירה ראשונה. הוא הוסיף וטען כי עברו התעבורתי של הנאשם נקי לגמרי, וכי הוא עבר בהצלחה את יתר בדיקת המאפיינים. בנוסף ציין כי מדובר בנאשם ששירת שלוש שנים כלוחם בחטיבת הצנחנים, וכי כיום הוא סטודנט המתגורר בנתניה ולומד בכפר סבא – ולכן הוא זקוק לרישיון הנהיגה מאוד.

השופטת חקלאי ציינה בהחלטתה, כי מהנתונים שבפניה עולה שמדובר במעידה חד פעמית של הנהג, וכי נראה שהוא "כבר נחשף למחירים הגבוהים הכרוכים בנהיגה בשכרות". השופטת הוסיפה, כי בפני הנאשם עומדת עדיין ההתמודדות מול כתב האישום החמור, שבסיומו הוא עלול לאבד את רישיון הנהיגה שלו לתקופה ארוכה. לכן היא החליטה לבסוף, כאמור, לדחות את בקשת התביעה.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם