תוכן עניינים

נהג בשכרות פעמיים – נפסל לתקופה קצרה מהמינימום הקבוע בחוק

נהג בשכרות פעמיים – נפסל לתקופה קצרה מהמינימום הקבוע בחוק

תעבורה – דינו של אדם שנתפס נוהג בשכרות פעמיים

השופט: א' טננבויים
לנאשם: עו"ד אברהם ג'אן

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו שתי עבירות של נהיגה בשכרות, כאשר האירוע הראשון אירע ביום 05.04.13 והשני ביום 02.08.13. בשני המקרים דובר על שכרות נמוכה יחסית (315 ו – 345 מיקרוגרם בהתאמה). המדינה ביקשה להטיל על הנאשם מאסר בפועל היות ודובר בשני אירועים שונים.

בית המשפט מצא שאכן ככלל, המתחם במקרים אלו נע בין פסילה שיכולה להיות פסילת מינימום, ועד למספר שנות פסילה שיכללו גם רכיבי ענישה אחרים ואף מאסר, אלא שבמקרה דנן בית המשפט לא ראה לנכון לקבל את עמדת המדינה שכן מדובר היה במי שנאשם בכתב אישום אחד בשני אישומי שכרות, שטרם נכח בבית המשפט ולא התעלם מגזר הדין שהוטל עליו ונסע שוב בשכרות. בנוסף נמצא כי מדובר בנאשם נורמטיבי, ששירות שירות צבאי מלא וקרבי, סיים תואר ראשון בהנדסה הנוהג מזה שבע שנים ללא עבירות תנועה נוספות.

לאור האמור דן בית המשפט את הנאשם לפסילה בפועל של 30 חודשים בניכוי שני חודשי הפסילה המנהלית, פסילה על תנאי של 3 חודשים למשך 3 שנים, מאסר על תנאי של חודש ל – 3 שנים וקנס בסך 1,000 ₪.

תת"ע (שלום לתעבורה – י"ם) 802-05/13 מ"י נ' סויסה; ניתן ביום 16.10.13

הערת עורך דין אברהם ג'אן:

בעבירה של נהיגה בשכרות קיים עונש פסילה לתקופה של תפחת מ- 24 חודשים. במקרים בהם מדובר על שני תיקי שכרות התביעה עותרת לעונשי פסילה ממושכים מתקופת המינימום ולעיתים אף לעונשי מאסר בפועל.

זכרו! כל מקרה נבחן לגופו בהתאם לנסיבות ביצוע העבירה, רמת האלכוהול שנמדדה במכשיר הינשוף, עבר תעבורתי או פלילי ועוד… מומלץ להיוועץ בעורך דין לתעבורה בכל תיק של נהיגה בשכרות.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם