תוכן עניינים

נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף מעל 10 שנים בפעם השלישית וניצל ממאסר על תנאי שעמד לחובתו

נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף מעל 10 שנים בפעם השלישית וניצל ממאסר על תנאי שעמד לחובתו

הנהג נסע במשך עשור בכבישי הארץ ללא רישיון נהיגה בתוקף, ולמרות עברו העשיר בעבירות תנועה ועונש מאסר על תנאי שעמד נגדו, הוא יצא בזול

תושב מרכז הארץ (62), שהתגורר במשך שנים ארוכות בדנמרק, שחרר אנחת רווחה לאחר שיצא מבית המשפט לענייני תעבורה בפתח תקווה עם עונש קל יחסית, למרות שנסע במשך 10 שנים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל, ללא רישיון נהיגה בתוקף.

הנהג לא הצליח לחדש את רישיון הנהיגה שלו בעקבות חובות כבדים בהוצאה לפועל. מעבר לכך, הוא צבר לחובתו 14 הרשעות קודמות, וכפועל יוצא מכך עמד נגדו עונש מאסר של שישה חודשים על תנאי, בגין הרשעה בתיק תעבורה אחר. התובעת בתיק אמרה במהלך הדיון שהתקיים השבוע (15.12) כי "אין כל ספק שהתנהלותו של הנאשם מעידה על זלזול בוטה ברשויות החוק. למרות הפקיעה ארוכת השנים הוא לא מצא לנכון לחדש את רישיון הנהיגה, לא נרתע לנהוג ולסכן את משתמשי הדרך". התביעה ביקשה להפעיל את המאסר המותנה שקיבל בעבר ולהטיל עליו לא פחות מ-15 חודשי פסילה, פסילה על תנאי וקנס.

מנגד, סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, אמר בבית המשפט: "מדובר בנאשם שהגיע לבית המשפט עם רישיון נהיגה בתוקף, רוצה לומר שהחשש להישנות העבירה קטן עד מאוד. מדובר בתיק מדצמבר 2018, הוא התייצב בכל הדיונים, שיתף פעולה עם שירות המבחן". בנוסף הדגיש עו"ד ג'אן כי מרשו אב לשישה ילדים, שהתגרש ונקלע לחובות כבדים. רק לאחרונה החל בהליך של פשיטת רגל, מה שסייע לו בקבלת רישיון נהיגה בתוקף. עו"ד ג'אן ביקש מבית המשפט להאריך את המעצר המותנה ולתת לנאשם עונש של שירות לתועלת הציבור (של"צ).

הנאשם עצמו אמר בבית המשפט: "הייתי שוער המון שנים בדנמרק, חזרתי לארץ ועברתי תהליך כלכלי קשה מאוד. אם בית המשפט יטיל עלי עונש פסילה זה יפגע בפרנסתי. אני מבטיח שלא אחזור לפה, יש לי משפחה חדשה ושני ילדים קטנים".

השופט אורן בועז כתב בגזר הדין: "ההשתלבות של הנאשם בהליך טיפולי של שירות מבחן, הסרת המחדל וקבלת רישיון נהיגה תקף, מהווה אינדיקציה לשינוי בהתנהגותו ובדרך החשיבה. זאת ועוד, אין המדובר בנאשם שלא הוכשר לנהיגה מעולם, הנאשם מחזיק ברישיון נהיגה בישראל משנת 2004, והחזיק עוד ברישיון נהיגה בארץ מוצאו טוניסיה וכן ברישיון נהיגה ממדינת דנמרק בה חי 15 שנים".

השופט האריך את הפסילה על תנאי של שישה חודשים למשך שנתיים נוספות. כמו כן גזר על הנאשם 88 ימי פסילה, של"צ בהיקף של 350 שעות, קנס בסך 1,000 שקל, פסילה על תנאי לתקופה של שלושה חודשים למשך שלוש שנים.

נכתב על ידי דרור אמסטר ב 18/12/2019 08:09
למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם