תוכן עניינים

עבודות של"צ לנאשם שגידל קנאביס כדי להתמודד עם תסמונת טורט

עבודות של"צ לנאשם שגידל קנאביס כדי להתמודד עם תסמונת טורט

הנאשם החל בהליכים לקבלת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי, אולם עקב הסחבת בקבלתו החליט בינתיים לגדל קנאביס ב-35 עציצים. שירות המבחן המליץ, השופט התחשב

בערב ה-16 ביוני אשתקד הגיעו שוטרים מתחנת לב תל אביב לדירת שותפים ברחוב הנביאים בתל אביב. חיפוש בחדרו של א' (26) העלה כמעט מיד כ-35 עציצי קנאביס קטנים, במשקל של כ-86 גרם נטו. בתוך חדר בדירה מצאו השוטרים מעין מעבדת גידול קטנה, שכללה שתי חממות, מייבש, מכשיר אדים, מנורה, שני משקלים ושקיות חלוקה. בתוך מגירות בחדר הם כבר מצאו "שלל" גדול יותר: 11 שקיות ובהן 691 גרם קנאביס.

א' הודה בחקירתו במיוחס לו, וטען כי גידל את הקנאביס לשימוש עצמי, עקב תסמונת טורט בה הוא לוקה וסבלו כתוצאה מהתסמונת. לטענתו, החל בקבלת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי, אולם מדובר בהליך ביורוקרטי מעייף, ולכן גידל את הקנאביס עד אז. הוא הסביר לחוקרים גם שקנה מאות גרם קנאביס מאחר שחשש כי "הגידולים" בעציצים ינבלו.

הטיעונים של א' לא הועילו, והתביעה המשטרתית החליטה להגיש נגדו כתב אישום. מלבד אישום אחד על גידול, התביעה ייחסה לו באישום נוסף מכירת קנאביס לחבר של חבר שלו בשתי הזדמנויות שונות.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, הגיע להסדר דיוני מול התביעה, במסגרתו הוגש כתב אישום מתוקן שייחס לא' גידול סמים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ושתי עבירות של הספקת סם. בהתאם להסדר, ב-26 בנובמבר 2018 הורשע א' במיוחס לו ונשלח לשירות המבחן לקבלת תסקיר, ללא שהצדדים הסכימו על העונש שייגזר עליו מאוחר יותר.

בתסקיר ראשון שהוכן בעניינו של א' תיאר שירות המבחן את קשייו – הסבל מתסמונת טורט, השירות הצבאי שאותו התעקש לבצע וההליכים לקבלת רישיון לקנאביס רפואי – רישיון שאותו לבסוף הוא קיבל בחודש מרס 2019. שירות המבחן ציין בתסקיר משלים , כי א' השתלב בקבוצה טיפוטלית לאחר שהשלים בהצלחה הליך טיפולי לעצורי בית. בתסקיר צוין גם כי הוא נעדר עבר פלילי, וכי מאז המקרה החל ללמוד כהנדסאי חשמל.

במעמד הטיעונים לעונש, התביעה דרשה להטיל על הנאשם תשעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, כמו גם עונשים נלווים.

עו"ד ג'אן ביקש מנגד לאמץ את המלצת שירות המבחן, תוך שהוא מדגיש כי אמו של הנאשם נאלצה לעזוב את עבודתה בעקבות הסתבכות בנה בפלילים. עו"ד ג'אן הוסיף והדגיש כי מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, שלא גידל כדי לסחור אלא כדי להתגבר על המחסום הביורוקרטי בהליכים להוצאת הרישיון הרפואי.

אמו של הנאשם ביקשה מבית המשפט התחשבות בבנה, ואילו א' עצמו הביע חרטה.

השופט רועי פרי ציין בהחלטתו את היעדר המחלוקת בין הצדדים לגבי נסיבותיו האישיות של הנאשם, מצבו הבריאותי והעובדה שלבסוף קיבל רישיון לשימוש בקנאביס רפואי. כמו כן ציין השופט שהנאשם היה במעצר 10 ימים ולאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים שאותם לא הפר במשך שנה. לבסוף, השופט הטיל על הנאשם עבודות של"צ בלבד בהיקף של 340 שעות, וקבע כי א' יהיה בפיקוח שירות המבחן למשך שנה. לכך הוסיף השופט שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 2,000 שקל. לבסוף, דחה את בקשת התביעה להטיל על הנאשם גם פסילת רישיון נהיגה, בנימוק שהעבירות לא כללו שימוש ברכב או קשר כלשהו לנהיגה.

נכתב על ידי ג'קי כהן ב 19/09/2019

למקור

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם