תוכן עניינים

עונש מיוחד: רישיונו נפסל, אבל ימשיך לנהוג באוטובוס "אגד"

השופט התרשם כי המקרה של נהג אוטובוס שרכב על קטנוע ללא רישיון הינו "נוף חריג" ולכן הטיל עליו עונש מקורי הנאשם יוכל להמשיך לנהוג, אבל בינתיים רק באוטובוס

שוטרים שעסקו בפעילות שגרתית בירושלים ב-18 באפריל האחרון, עיכבו לפנות ערב את ד"כ, שרכב על קטנוע בגן סאקר. בדיקתם העלתה כי הוא רכב ללא רישיון על קטנוע, ואף ללא פוליסת ביטוח חובה לשימוש בקטנוע.

נגד ד"כ הוגש כתב אישום, והוא הודה והורשע במיוחס לו. בדיון שהתקיים בפני שופט בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, ארנון איתן, ציינו נציגי התביעה כי בדרך כלל היו דורשים מאסר בפועל לעבירות מסוג זה, מאחר שבנהיגתו סיכן הנאשם את הולכי הרגל במקום. עם זאת, לדבריהם מאחר שבינתיים ד"כ הוציא רישיון תקף לנהיגה בקטנוע, הוא הסיר למעשה את המחדל ולכן הדרישה היא להטיל עליו פסילת רישיון נהיגה לתקופה של שנה, בין היתר בשל עברו התעבורתי, הכולל 51 הרשעות קודמות. אחת מהן בעבירה דומה, שבעקבותיה הוטלו על הנאשם שישה חודשי פסילת רישיון.

ד"כ, שהיה פעם נהג מונית, מועסק כיום כנהג אוטובוס שכיר בחברת "אגד". התביעה ציינה כי דווקא לנוכח עבודתו כנהג תחבורה ציבורית, העבירות חמורות יותר. סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם ג'אן, ציין כי מדובר בנאשם ללא עבר פלילי, המתפרנס מנהיגה על אוטובוס ובשש השנים האחרונות עברו התעבורתי נקי לגמרי.

"דומה כי תיק זה הינו חריג בנוף התיקים הבאים בפני בית המשפט בעבירות מסוג זה", ציין השופט איתן בהחלטתו, והוסיף כי לפיה התרשמותו – ד"כ למד את הלקח מהמקרה. לפיכך, הוא הטיל על הנאשם עונש מקורי: הוא אמנם הטיל על ד"כ עונש פסילה לתקופה של חמישה חודשים, אולם סיווג את הפסילה כך שהנאשם יוכל להמשיך ולנהוג על אוטובוס בזמן הפסילה. מלבד זאת הטיל עליו פסילה על תנאי וקנס של 2000 שקל.

נכתב על ידי ג'קי כהן ב 09 יולי 2017 21:32.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם