תוכן עניינים

עונש פסילה בלבד לנהג בזמן בפסילה שגרם לתאונת דרכים עם 90 הרשעות קודמות

תעבורה – עונש פסילה בלבד לנאשם בעל עבר תעבורתי כבד שנהג בזמן פסילה תוך גרימת תאונת דרכים

השופט: י' בכר
למדינה: פקד מ' רוט
לנאשם: עו"ד אברהם ג'אן

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בקלות ראש, התנהגות הגורמת נזק, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה וכן נהיגה ברכב ללא ביטוח.

ב"כ המדינה טען כי הנאשם ביצע שתי עבירות מהחמורות שבדיני התעבורה – פגיעה בהולכי רגל על מעבר חצייה ונהיגה בזמן פסילה. נטען כי הנאשם צבר לחובתו 90 הרשעות קודמות ומורא הדין אינו קיים מבחינתו. ב"כ המדינה ביקש להשית על הנאשם מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה לתקופה משמעותית, פסילה על תנאי, קנס והתחייבות.

ב"כ הנאשם הביע פליאה מעתירת המדינה לענישה בפועל או עבודות שרות מאחר והיא מחוייבת להודיע לנאשם בדבר עתירה אפשרית לענישה בדמות של מאסר בפועל, והפנה לסעיף 15א לחסד"פ. ב"כ הנאשם הפנה את תשומת לב בית המשפט לעובדה כי הרשעתו האחרונה של הנאשם התייחסה לעבירה שבוצעה לפני למעלה משנתיים וחודשיים וכי בשנתיים האחרונות לא נרשמו לחובתו עבירות תעבורה מכל סוג שהוא. נטען כי על אף כשלים של ממש בחומר הראיות, בחר הנאשם להודות ולחסוך זמן שיפוטי. נטען כי הנאשם הינו בן 40 נשוי ואב לילד בן שנה וחצי אשר זקוק לרישיון הנהיגה שלו וכי הפסילה שהושתה עליו היא מכח שיטת הניקוד.

בית המשפט דן את הנאשם ל-8 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 3,000 ₪, פסילה לתקופה של 14 חודשים במצטבר לעונש הפסילה שהנאשם מרצה עתה, פסילה לתקופה של 4 חודשים והתחייבות כספית להימנע מלבצע עבירות בהן הורשע בתיק זה, שנתיים מהיום.

ת"ד (השלום לתעבורה – עכו) 5873-10/14 מ"י נ' בניאשוילי, ניתן ביום 23.3.15

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם