תוכן עניינים

עונש קל ביותר לנהג שהואשם בשכרות – 690 מיקרוגרם

עונש קל ביותר לנהג שהואשם בשכרות – 690 מיקרוגרם

השליח שוב אשם, אבל הסדר הטיעון מקל
נכתב על ידי ג'קי כהן ב 05 יולי 2015 

הצעיר נתפס נוהג בשכרות, אבל בעקבות קשיים ראייתיים הורשע בעבירה מופחתת והשופט אישר הסדר שבו הצדדים הסתפקו בפסילה שכבר ריצה

צעיר שנתפס נוהג בשכרות, כאשר בדמו כמות גבוהה של אלכוהול בהרבה מעל המותר (690 מיקרוגרם), עמד בפני פסילת רישיונו לתקופה ארוכה, אולם לבסוף לא ירצה פסילה נוספת בנוסף לזו שכבר ריצה במסגרת ההליך הראשוני. עבור הצעיר מדובר בהבדל עצום, מאחר שהוא עובד כשליח וכל יום של פסילה מהווה עבורו הפסד הכנסה.

לאחר תפיסתו של הנהג, בשל חומרת העבירה הוא נפסל מלנהוג כבר במהלך ההליך לתקופה של ארבעה חודשים, עוד בטרם הורשע במיוחס לו. במהלך המשפט, בתום שמיעת ראיות התביעה והעדים – רובם ככולם שוטרים – ולאחר חקירתם גם על ידי הסנגור, עו"ד אברהם ג'אן, העיר השופט דן סעדון מבית המשפט לתעבורה בתל אביב, כי בתיק יש קשיים ראייתיים.

בערת השופט הביאה את הצדדים – התובעת עו"ד לאה נחום מצד אחד, והסנגור עו"ד ג'אן מצד שני – להסדר טיעון לפיו הנאשם יודה בעבירה מופחתת של נהיגה במצב השולל שליטה ברכב, במקום בעבירה של נהיגה בשכרות. לפי ההסדר, התביעה הסתפקה בפסילה שהנאשם כבר ריצה, והסכימה להוסיף קנס "מתון" והתחייבות כספית שלא לעבור עבירות דומות במשך שלוש שנים.

השופט סעדון קיבל כצפוי את הסדר הטיעון ומלבד הפסילה שהנאשם כבר ריצה, גזר עליו גם ארבעה חודשי פסילה על תנאי למשך שלוש שנים.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם