תוכן עניינים

עונש קל לנהג ללא רישיון נהיגה שבעברו 12 הרשעות קודמות

עונש קל לנהג ללא רישיון נהיגה שבעברו 12 הרשעות קודמות

ענישה מקילה מאוד לנאשם (בלתי מורשה) שלחובתו 12 הרשעות קודמות, בשל התעלמות המדינה מבקשת הסניגור להציג את פסקי הדין המופיעים בגיליון ההרשעות

השופט: ר' פרי
למדינה: עו"ד עוז
לנאשם: עו"ד לתעבורה אברהם ג'אן

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של אי ציות לתמרור עצור, נהיגה ללא רישיון נהיגה (בלתי מורשה) ושימוש ברכב ללא פוליסת ביטוח. על פי עובדות כתב האישום, הנאשם נהג ברכב בשעות אחה"צ והתקרב לצומת, כאשר בכיוון נסיעתו מוצבים היו שני תמרורי עצור. הנאשם שלא ציית לתמרורי העצור, נעצר ע"י שוטר, וכל זאת כאשר הוא נוהג בהיותו בלתי מורשה לנהיגה וללא ביטוח.

הנאשם יליד 1980, בלתי מורשה כלל לנהיגה ולחובתו 12 הרשעות קודמות, לרבות עבירות של נהיגה ללא רישיון, אי ציות לאור אדום, הפרת הוראה חוקית והתחזות כאדם אחר במטרה להונות. הנאשם נידון ל- 22 חודשי מאסר בפועל, כתוצאה מהפעלת מאסרים מותנים שעמדו לחובתו ומאסר בן 3 חודשים על תנאי למשך 3 שנים.

ב"כ הנאשם חלק על העבירות בגיליון הרישום התעבורתי עוד בישיבת ההקראה הראשונה, וביקש כי התביעה תציג בדיון הנוכחי את פסקי הדין בגינם הורשע הנאשם בהעדרו. ב"כ הנאשם עמד על נסיבותיו האישיות ועל תהליך השיקום שעבר הנאשם מאז שחרורו ממאסרו האחרון בשנת 2012.

ב"כ המדינה עתרה למאסר בפועל לצד פסילה וענישה נלווית לאור נסיבות ביצוע העבירות, ועברו הפלילי והתעבורתי של הנאשם. עוד נטען כי ב"כ הנאשם יכול היה להשיג את אותם פסקי דין וכי אין המדובר בנטל המוטל כל כתפי התביעה.

בית המשפט קבע כי לעולם עומדת התביעה בנטל הבאת הראיות בשלב הטיעונים לעונש, ואין זה מתפקידו של ב"כ הנאשם לחפש ולהמציא לבית המשפט פסקי דין קודמים בהם הורשע הנאשם. בית המשפט קבע כי משבחרה התביעה שלא להוכיח את העבירות בהם כפר ב"כ הנאשם בהתאם לסעיף 188 לחסד"פ, בית המשפט אינו רשאי לשקלל עבירות אלה בתוך שיקולי הענישה, והוא מתעלם מהעבירות הללו.

לאור האמור לעיל, בית המשפט גזר על הנאשם מאסר לתקופה של 3 חודשים בפועל, הפעלת המאסר המותנה בחופף למאסר שהוטל על הנאשם בדיון זה, ופסילה מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 שנים.

פ"ל (שלום לתעבורה – ת"א) 6404-04/14 מ"י נ' דיפאללה, ניתן ביום 1.6.14

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם