תוכן עניינים

קיצור פסילה מנהלית ל- 45 יום בתיק תאונת דרכים במעבר חצייה וגרימת חבלות של ממש

קיצור פסילה מנהלית ל- 45 יום בתיק תאונת דרכים במעבר חצייה וגרימת חבלות של ממש

קיצור פסילה מנהלית ל – 45 יום בתיק תאונת דרכים עם פגיעות גוף

השופט: ד' סעדון
למדינה: עו"ד אלדר ועו"ד בן ארי
למבקש: עו"ד אברהם ג'אן

על פי חומר הראיות, המבקש היה מעורב בתאונת דרכים בה נפגעה הולכת רגל שהלכה על או בסמוך למעבר חצייה. רישיונו של המבקש נפסל למשך 60 יום.

בפני בית המשפט בקשה לביטול או קיצור הפסילה המנהלית וזאת בין היתר מהטעמים הבאים: הודעת הולכת הרגל שנרשמה בעברית, לא נרשמה בשפת המקור (אנגלית), עובדה שפגמה במידת הדיוק והמשקל שיש לייחס לה. לא נגבו עדויות מעדים לאירוע. אין בתיק המלצה להגשת כתב אישום וקיימת סבירות נמוכה כי זה אכן יוגש, והמבקש טוען לנסיבות אישיות וכלכליות לא פשוטות.

בית המשפט דחה את טענת המבקש כי קיימת סבירות נמוכה כי יוגש כתב אישום, וקבע שעובדת רישום עדות הולכת הרגל שלא בשפת המקור, אינה פוגמת בקבילותה אלא עלולה להשפיע על משקלה. נקבע כי המבקש הינו נהג מסוכן בשל העובדה שבעת התאונה ועל פי עדותו שלו, שדה הראיה שלו לא נחסם על ידי גורם כלשהו והיות והולכת הרגל שנפגעה הינה קשישה אשר הלכה לאיטה, קשה להניח שהמבקש הופתע.

בית המשפט ציין את העובדה שלחובת המבקש נצברו 33 הרשעות קודמות ובהן 2 הרשעות בעבירות של אי מתן זכות קדימה להולך רגל, וקבע כי המבקש שהינו נהג מונית אמור להקפיד קלה כבחמורה על חוקי התנועה לבל ישבר מטה לחמו.

לאור כל האמור לעיל, לא מצא בית המשפט פגם בהחלטת הקצין הפוסל. יחד עם זאת, בהתחשב בפגיעה הקשה במבקש ובמשפחתו ולפנים משורת הדין, קיצר בית המשפט את תקופת הפסילה מ – 60 יום ל – 45 יום.

בפ"מ (השלום לתעבורה – ת"א) 6778-05/14 אוחיון נ' מ"י, ניתן ביום 1.6.2014

הנהג יוצג ע"י עורך דין לתעבורה אברהם ג'אן.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם