תוכן עניינים

שוטר, מסרת את הדו"ח לנהג השיכור?

שוטר, מסרת את הדו"ח לנהג השיכור?

נכתב על ידי אמיר זוהר ב 12 מאי 2015 10:48.

לוחם ונהג במג"ב הואשם בנהיגה בשכרות, אבל אז התברר שהשוטר לא מסר לו טופס דין וחשבון. מחדל זה וכשלים ראייתיים נוספים הובילו להסדר טיעון מקל במיוחד

לוחם במשמר הגבול שעומד בימים אלה לחתום על שירות קבע, נעצר על ידי שוטר בחשד לנהיגה בשכרות, לאחר שנלקחה ממנו בדיקת דם. אלא שהשוטר לא מסר לחייל הצעיר את הדו"ח בגין העבירה, מה שהוביל – יחד עם כשלים חקירתיים נוספים – להסדר טיעון מקל במיוחד בין החייל לבין התביעה במשפטו.

תחילת הפרשה ב-1 בינואר השנה, אז נתפס הצעיר, המוגדר עדיין כנהג צעיר, בדרך בגין בתל אביב. בעקבות בדיקת דם שנערכה לו הוגש נגדו כתב אישום והוא הואשם בנהיגה בשכרות. ואולם, סנגורו של החייל, עו"ד אברהם ג'אן, איתר בתיק החקירה כשלים חקירתיים, מה שהוביל כאמור להסדר טיעון מקל עם החייל, כמו גם תיקון כתב האישום באופן משמעותי.

בדיון שנערך אתמול (שני, 11.5) הוצג כתב האישום המתוקן והסדר הטיעון בפני שופטת בית המשפט לתעבורה בתל אביב, דורית בונדה. "מדובר בכשלים מהותיים", הודתה נציגת התביעה, עו"ד הלנה מלר, ואילו הסנגור, עו"ד ג'אן הוסיף: "החוק מייב את משטרת ישראל ולפחות לפי הראיות הם פעלו שלא בהתאם להוראות החוק. די בעובדה הבסיסית הזאת כדי לזכות את הנאשם". הסנגור הוסיף כי מדובר בלוחם שהוא גם "נהג בוס" של קצין בכיר במג"ב.

החייל עצמו התנצל על העבירה שעבר וביקש את התחשבות השופטת, שציינה כי הסדר הטיעון סביר. לכן היא גזרה על החייל, בהתאם להסדר, קנס של 500 שקל ופסילת רישיונו לחודשיים בלבד, בניכוי חודש הפסילה המנהלית שכבר ריצה. בנוסף חייבה את הנאשם לחתום על התחייבות של 10,000 שקל שלא לחזור על עבירה כזו או דומה.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם