תוכן עניינים

של"צ לנוהג ללא רישיון תקף ורישיון מזוייף בעל עבר תעבורתי מכביד

של"צ לנוהג ללא רישיון תקף ורישיון מזוייף בעל עבר תעבורתי מכביד

תעבורה – של"צ לנוהג ללא רישיון תקף ובאמצעות רישיון מזוייף – עבר תעבורתי מכביד
השופטת: ל' שלזינגר-שמאי
למדינה: עו"ד גפני
לנאשם: עו"ד א' ג'אן

הנאשם הודה והורשע בביצוע עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף כחודש ימים לאחר שהרישיון פקע, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף כשלושה חודשים לאחר שהרישיון פקע וללא ביטוח, כאשר באותן נסיבות השתמש במסמך מזויף עת הציג לשוטר רישיון נהיגה מזויף שהחזיק ברשותו. הצדדים הגיעו להסדר לפיו הנאשם יודה ויופנה לקבלת תסקיר משירות המבחן.

תסקיר שירות המבחן קבע כי התנהגות הנאשם הינה בעייתית, מניפולטיבית וכי גישתו הייתה מטשטשת, בנוסף, לטענתם הנאשם לא הגיע לראיון במקום ההשמה ולפיכך, שירות המבחן לא בא בהמלצה בעניינו. לאור מסמך שהציג ב"כ הנאשם לפיו הנאשם אכן התייצב לראיון במקום ההשמה ונמצא מתאים, הורה בית המשפט להגיש תסקיר משלים בעניינו תוך התייחסות לסתירה הנ"ל. בתסקיר המשלים חזרה קצינת המבחן על התנהלותו הבעייתית והביעה את הסתייגותה מריצוי של"צ על ידי הנאשם, עם זאת, המליצה כי יבצע 140 שעות בבית לקיה בעבודות אחזקה.

המדינה עתרה להשית על הנאשם מאסר בפועל, מאסר מותנה, פסילה ממושכת ופסילה מותנית שכן לחובת הנאשם 46 הרשעות קודמות, 11 מהן לאחר מועד פקיעת רישיונו, חלקן בגין נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, אי ציות לשוטר, נהיגה ללא חגורת בטיחות, נהיגה משמאל לקו הפרדה רצוף, ועוד.

בית המשפט שקל את טיעוני הצדדים, בחן את עברו התעבורתי של הנאשם והחליט לגזור עליו צו של"צ לפיו עליו לבצע 140 שעות בבית לקיה בעבודות אחזקה, 10 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, תשלום קנס בסך 2,500 ₪, פסילה לתקופה של 12 חודשים שתחל במצטבר לכל פסילה אחרת ופסילה על תנאי לתקופה של 4 חודשים למשך 3 שנים.

פ"ל (שלום לתעבורה – פ"ת) 139-07/09 מ"י נ' אזברגה; ניתן ביום 12.09.11.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם