תוכן עניינים

תקפה את בן זוגה, ויצאה בלא הרשעה

תקפה את בן זוגה, ויצאה בלא הרשעה

צעירה שגילתה כי בן זוגה מתכתב עם אחרות, תקפה אותו בעודו נוהג. בית המשפט התרשם שמדובר באירוע חריג בחייה, וביטל את הרשעתה

בית משפט השלום בראשון לציון פטר בלא הרשעה צעירה בת 23 ממרכז הארץ, שהואשמה בתקיפת בן זוגה. במסגרת הסדר טיעון הודתה הצעירה והורשעה בתקיפה הגורמת חבלה של ממש-בן זוג ובהיזק לרכוש במזיד, והשופט עמית מיכלס בחר להקל עמה משיקולי שיקום.

לפי כתב האישום, ב-19 באוגוסט 2017, לאחר בילוי עד סביבות השעה שלוש לפנות בוקר, נסעה הצעירה עם בן זוגה לשעבר במכוניתו, כשהיא יושבת מאחור. במהלך הנסיעה נטלה את מכשיר הנייד של בו זוגה, וראתה התכתבות בינו לבין נשים אחרות. היא היכתה אותו באגרוף לראשו, והחלה לשרוט אותו, כל זאת בעודו נוהג.

ב-22 באוקטובר האחרון הודיעו הצדדים כי הגיעו להסדר לפיו תודה ותורשע, התביעה תטען לעונש מקסימלי של שישה חודשי עבודות שירות, והנאשמת תישלח לתסקיר מבחן לבחינת ביטול ההרשעה. התסקיר המליץ לבטל את ההרשעה, ולהטיל על הנאשמת 200 של"צ.

סנגורה, עו"ד אברהם ג'אן, פירט נסיבות נוספות לקולא, כשסיפר שמדובר בצעירה עם חמישה אחים ואם חולת סרטן, ששירתה בצבא וכיום היא סטודנטית למחשבים. רישום פלילי, הבהיר עו"ד ג'אן, יקשה על הנאשמת לחזור לחיים הנורמטיביים אותם קיימה לפני האירוע, והדגיש כי לקחה אחריות והביעה חרטה כנה. לאור זאת, ביקש לבטל את ההרשעה.

השופט מיכלס התרשם שהתקיפה היתה חד פעמית ותוצאה של איבוד עשתונות רגעי, וקיבל את בקשת הצעירה. "גם אם אין בכך כדי להצדיק את מעשיה של הנאשמת", קבע, "הרי שיש בכך כדי להעיד שהמעשה שביצעה הינו חריג בנוף חייה…בנסיבות הללו, אני סבור שלא ייגרם נזק לאינטרס הציבורי מביטול הרשעתה של הנאשמת". בנוסף לשל"צ,

בשולי הדברים טרח השופט להחמיא לפרקליטות על הפעלת שיקול הדעת בתיק, והורה על ביטול ההרשעה.

נכתב על ידי דורית קרן צבי ב 30/01/2019 16:04:27.

צרו איתי קשר

יש לכם שאלה?
avi@ja-law.co.il
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות
03-6911334
כתובת
אליעזר קפלן 17, תל אביב יפו

רוצים לשמור על הרישיון?

לקבלת ייעוץ ללא תשלום,

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם